Idén Genfben a Renault legalább két tanulmányautót is prezentál a nagyközönségnek, amelyek közül az egyiket már most megmutatták: a Captur névre hallgató autó lehet a Nissan Juke megfelelője a franciák kínálatában.
A kisautó kategóriába tartozó szabadidő-autó már a Renault új arcát kapta, egyébként meg igyekeztek még a Juke-nál is különlegesebb formát alkotni. Ennek köszönhetően kerülhettek a tetőre a kilincsek, és láttatják valós méretüknél jóval nagyobbnak a felniket az abroncs peremére rajzolt fehér ívek. Az elkövető egyébként név szerint Julio Lozano volt, aki a sportból merített ihletet, még pontosabban a rajtgépben már felemelkedett, közvetlenül a rajtpisztoly eldördülése előtti pillanatban várakozó atlétát akarta felidézni.
Az, hogy mennyiben teljesült ez a célkitűzés, mindenki döntse el saját maga. Annyi biztos, hogy az autó gyors lesz, még ha nem is sprinter. A dízelmotor szűk használható fordulatszám-tartománya miatt nem gyorsulásban, hanem rugalmasságban jó, és ezen még a kettős turbófeltöltő és a dupla kuplungos váltó se tud sokat segíteni. Az 1.6 dCi-n alapuló erőforrás maximális nyomatéka 380 Nm, amelyet már 1750-es percenkénti fordulatszámon elér, és állítólag 3,8 liter/100 km-es fogyasztást produkálna, ha netán megmérnék a hivatalos laboratóriumban az átlagát.
Mivel a Renault Captur elsősorban városi jármű, kispórolták belőle az összkerékhajtást, cserébe XR2 névre keresztelt, mechanikus önzáró differenciálmű próbálja segíteni a motornyomaték mozgási energiává történő átalakítását.