Nem egyszerűen egy városi használatra szánt elektromos autót fejlest a német EDAG, hanem rögtön a közösségi közlekedés fontos pilléreként dolgoznak a Light Car tanulmányon.
Az elektromos meghajtású autó karosszériája nagyon rövid és magas, egy darab ülésén előre- és hátrafelé egyaránt három-három személy tud utazni. Az autót bérelni lehet rövid- vagy hosszú távra, lényegében egy olyan taxiszolgáltatásról van szó, ahol maga az ügyfél vezet. Az autó iránti ötletet az adta, hogy a 18-29 éves korosztály 90 százaléka nem tudja elképzelni az életét internet és kommunikáció nélkül, ellenben 80 százalékuk nem érzi szükségét annak, hogy autót birtokoljanak. Kérdés, milyen hamar lesz fizetőképes kereslet ebből a korcsoportból, ami képes lesz finanszírozni az elektromos autó- és töltőállomás flották kiépítésének költségét. Az üzemeltető bevételeit a fuvardíjon felül a reklámvideó megjelenítőként működő hátsó szélvédő is növeli.
Egy feltöltéssel legfeljebb 100 km-es távolságra képes eljutni az autó, amelynek a végsebessége 100 km/óra. Az autó külsején elhelyezett LED-ek színével és kivetítővel tudatja az arra járókban, hogy épp szabadok-e a szolgáltatásai, vagy épp lefoglalták már a következő menetet. Az uticélt a navigációs rendszerbe beadva az autó rögtön azt is meg tudja mondani, elég energia van-e az akkumulátorban a távolság megtételéhez.