Bakhátas földúton haladva jön jól a 20 cm-es szabad hasmagasság Bakhátas földúton haladva jön jól a 20 cm-es szabad hasmagasság

Az Outback a vállasabb sárvédők révén 40 mm-rel szélesebb, s az emelés és a tetősínek miatt 70 mm-rel magasabb az alapjául szolgáló puttonyos Legacynál. Enyhe módosításokat hajtottak végre a hűtőmaszkon és a lökhárítókon, a küszöböt és az ütközőket pedig ezüstös betétekkel látták el. A legjelentősebb változás, hogy az autó szabad hasmagassága 150-rol 200 mm-re nőtt, ami a fejlett 4×4-es hajtással karöltve kiemeli a japánok modelljét a felkapott divatterepjárók ligájából.

Az Outback első lejtőszöge 18,6 fok, a hátsó pedig 20 fok. Ezekkel a kiegészítőkkel, módosításokkal 9,34 milliót kóstál a Subaru, ami az ellenfelekkel összevetve partiképes ajánlatnak számít – a dízel Audi A4 allroad (10 431 750 Ft-tól), a Saab 9-3x (9 895 000 Ft) és Volvo XC70-es (9 990 000 Ft) indulóára is borsosabb. Praktikus autó az Outback, utastere mindkét sorban tágas, az apróbb holmit pedig számos helyre (könyöklő, pohártartók stb.) rakhatjuk. A hátsó tér minden irányban pazar, a támlák dőlésszöge több fokozatban állítható – az utasok Mekkája az Outback!

Outback: óriási hely, meggyőző minőség

A csomagtér pereme 815 mm, a poggyászt 526 liternyi hely várja, a padlóborítás alatt pedig további mély rekeszek lapulnak. Az oldalfalakból kampók varázsolhatók elő, természetesen a nehezebb tárgyak rögzítéséhez alsó fémszemek is dukálnak. Az osztva dönthető támlák egyetlen mozdulattal lehajthatók, az így keletkező tér 1726 literes, ami az 515 kilós terhelhetőséggel együtt remek alkalmi fuvarossá teszi az Outbacket.

Csábos és egyszerű vezetőhely, az elektromos rögzítőfék kapcsolója a kormány bal oldalára került Csábos és egyszerű vezetőhely, az elektromos rögzítőfék kapcsolója a kormány bal oldalára került

Persze nemcsak pakolni és szállítani kellemes ezzel a Subaruval, a sofőrnek is elsőrangú a munkahelye. A műszerfal könnyen áttekinthető, a kijelzők grafikája, háttérvilágítása jó leolvashatóságot szavatol, a fűthető bőrülésekbe kellemes belehuppanni, a kapcsolók precíz működése, az egyenletes illesztési hézagok mind-mind gondos kezek munkájáról tanúskodnak. Az önzáró differenciálműves összkerékhajtással téli körülmények között is magabiztosan viselkedik az Outback, a lapos, ezáltal a szokásosnál mélyebbre beépített, alacsony súlypontú boxer-dízel pedig kanyarban mérsékli a magasított kasztniból eredő dőlési hajlamot. A jellegzetes hangú gázolajos hidegen is relatíve finoman jár, 150 lóerőjével és 350 Nm-es nyomatékával tisztességes vehemenciával mozgatja a több mint 1,5 tonnás autót, ráadásul a fogyasztása (7,2 l/100 km) is baráti.

A hátsó tér nagysága vetekszik az óriási Skoda Superbével, a támla több ponton is rögzíthető, középről pedig pohártartós könyöklő hajtható ki A hátsó tér nagysága vetekszik az óriási Skoda Superbével, a támla több ponton is rögzíthető, középről pedig pohártartós könyöklő hajtható ki

Dicséretet érdemel a precíz, határozott kezet kívánó hatgangos váltó, de az Outback legnagyobb fórja mégsem „csak” a vezethetőségében vagy „csak” a praktikumában keresendő. Kiegyensúlyozott viselkedése, a részegységek harmóniája és a márka sajátos arculatának együttese miatt remek alternatíva az Outback!

Aki ódzkodik a dízeltől, a 2,5-ös benzinest pedig nem tartja elég vérmesnek, az választhat 260 lóerős 3,6-ost is az Outbackhez Aki ódzkodik a dízeltől, a 2,5-ös benzinest pedig nem tartja elég vérmesnek, az választhat 260 lóerős 3,6-ost is az Outbackhez

TETSZETT
forma
tágas utas- és csomagtér
összeszerelési minőség
fogyasztás

NEM TETSZETT
nincs automata váltó
felszereltségi lépcsők

ÖSSZEGZÉS
Minőségi, korrekt tudású autó az Outback, a prémiumkategóriás konkurenciánál pedig még jutányosabban is kínálják. Kár, hogy kizárólag előre összeállított csomagokban rendelhetők extrák, tolatóradar például nincs, kamera ugyan kérhető, de az csak a 11 milliós csúcskivitelhez jár…

SUBARU Outback 2.0D
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: B4/16
Max. teljesítmény: 110 kW(150 LE) 3600/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1800-2400/min
Hossz./szél./mag.: 4775/1820/1605 mm
Tengelytáv: 2745 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1570/515 kg
Csomagtér: 526/1726 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Max. sebesség: 195 km/h
Fogyasztás város/országút: 7,7/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
A modell alapára: 9 340 000 Ft