Visszafogott fazon a Corolla Verso és a Touran is, nehéz értük rajongani. A Toyota unalmas köntöse passzentosabb belsőt takar, mint a Volkswagené, ráadásul az ülőlapok nemcsak elöl, hanem hátul is rövidek. A Touran első és második sora felnőtteknek is megfelel, a kabin tágasabb, az ülések pedig testesebbek. Csomagszállításban is a VW vezet, ötfős kialakítás esetén raktere 695 és 1990 liter között alakítható, ellenben a Toyota 397–1563 literjével.
Mindkét típushoz kínálnak harmadik üléssort (feláras tétel), mely elsősorban rövidebb távra, gyerekek szállítására felel meg. Ilyenkor a hátsó természetesen jelentősen összezsugorodik, maximum egy-két szatyor fér be a miniatűr raktérbe. Variálhatóságban brillíroznak az egyterűek, a Corolla Verso ülései egy mozdulattal dönthetők a padló síkjába, a Touranéi pedig akár ki is vehetők.
Corolla Verso: akadozó váltó, fékproblémák
A Corolla Verso egyes szériáinál előfordulhatnak váltóproblémák, az akadozva, kattogva kapcsolható szerkezet bosszantó, a váltórudazat szétesése pedig több mint kellemetlen. A gyári elsőszerelésű fékbetéteken anyaghiba miatt kis futásteljesítmény után hajszálrepedés, elvétve pedig törés jelentkezhet, a cserélt alkatrészek már előírásszerűen teljesítik feladatukat. Megállásra kényszerítheti a Toyota tulajokat a bedöglő automatikus váltó, a kérészéletű katalizátor és az eltömődő részecskeszűrő. A 2,2-es dízelek nyavalyája a turbófeltöltő és a motorvezérlés, utóbbi általában szoftverfrissítéssel orvosolható.
Probléma lehet a légszűrőház tömítésével, a magasnyomású szivattyúval és a kilazult szívócsővel, ami rángatáshoz, rossz rugalmassághoz vezethet. Nem valami masszív a kuplungszerkezet és a kormányzár sem. Apró rozsdafoltok megjelenése sem zárható ki, kritikus pont a motorháztető, az A-oszlopok környéke és az ajtók pereme. A sprőd műanyagok zöröghetnek, a vékony textilek megnyúlnak. Gond lehet a belső világítással, a központi zárral és a pontatlan üzemanyagszint-jelzővel. A váltógomb könnyen kifényesedik, az ezüstös borítás lekopik, az elektromos ablakemelő kapcsolói pedig beragadhatnak.
Touran: olajfogyasztás, elektronikus zavarok
Kényesek a VW dízelek, eszik az motorolajat, a szervizperiódus ritkán úszható meg utántöltés nélkül. A sokat futott, hajtott PD TDI változatok karbantartása, felújítása nem filléres tétel, ügyeljünk a turbó, a hűtőventilátor, a hengerfejek és a lambdaszonda állapotára is. A kuplung nem szereti a rendszeres „csúsztatást”, márpedig ez az alacsony fordulatszámon lefulladó dízeleknél nem igazán kerülhető el. Tipikus jel, hogy nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló, a megoldást a csere jelenti. Horribilis tétel a finoman és gyorsan kapcsolgató új DSG-automata beszerelése is.
Nem ismeretlen a javítóállomások előtt a hatástalan kiegészítő fűtés, a tönkrement kormányösszekötő, a hibás elektronika és a bedöglő gyújtáskapcsoló sem. Belül makacskodhatnak az ablakmozgató gombok, a rádió kijelzője, a fedélzeti információs rendszer, a csomagtérzár és a riasztó. Az anyagok olcsóbb hatást keltenek, mint a Toyotában, festett felületük nem igazán ellenálló, a gyenge anyagú váltógomb akár el is törhet. Gyakoriak a hibaüzenetek, a klíma forgókapcsolója kiakadhat, és előfordulhatnak a szoruló síneken nehézkesen mozgatható ülések is.