A BMW X1 ugyan még nem érett meg a modellfrissítésre, mégis egy teljesen új erőforrás debütál a motorterében. A 28i modellt mozgató, háromliteres lökettérfogatú soros hathengeres szívómotor helyett mostantól kétliteres, soros négyhengeres turbóval szerelik.
Ez a lépés egyben azt is jelenti, hogy hamarosan minden BMW-ben búcsúzunk a feltöltés nélküli soros hathengeres benzinmotortól, az új, kisebb négyhengeres ugyanis minden tekintetben jobb annál, ráadásul még gyártani is olcsóbb. A végső lökést a legendás erőforrás nyugdíjazása felé mégis azt jelentette, hogy a nagyon szigorú európai károsanyag-kibocsájtási előírásokat könnyebb teljesíteni az új motorral, aminek érezhetően alacsonyabb a fogyasztása.
A kétliteres lökettérfogatú négyhengeres motor alumínium blokkot kap, ezen kívül minden benne van, amit csak az utóbbi években a BMW mérnökei kifejlesztettek: kettős megfújású TwinScroll turbó, a legújabb Valvetronic szelepvezérlés, közvetlen benzinbefecskendezés. A teljesítmény 245 lóerő 5000-es percenkénti fordulaton, az igazi nagy dobás azonban a 350 Nm-es nyomaték, ami már 1250-es percenkénti fordulaton tetőzik.
Az új motor 75 lóerővel erősebb a háromliteres hathengeresnél, hamarabb éri el a 100 km/h-s sebességet (automatával 0,3 s-mal fürgébb, és kézi váltó is kérhető hozzá, amivel 0,7 s az előnye), a szabványos átlagfogyasztása 7,9 l/100 km, ami 16 százalékkal múlja alul a régi motort. A BMW-nek egyébként annyira fáj a soros hathengeres szívómotortól való búcsú, hogy az egyelőre nem is adtak közre fényképet az új, négyhengeres turbóról.