A Honda Civic aktuális generációja is hozta a cég elvárásait, ennek megfelelően nincs radikális változás az utód esetén. A Detroitban bemutatkozó kupé és lépcsős hátú változat továbbra is független az európai 3/5 ajtóstól, és továbbra is csak az utóbbit kapjuk majd hivatalos csatornákon keresztül.
A méretek nem változtak érdemben, a megjelenés is csak annyival lett más, hogy a korábbinál sarkosabb lökhárítónak és az oldalfal lemezhullámának köszönhetően sportosabb legyen a megjelenés. A forma egyébként megszólalásig hasonlít a néhány hónapon belül – minden bizonnyal a New Yorki Autószalonon, márciusban – bemutatkozó szériaváltozatra. Muszáj sietni, hiszen még a tavasszal megindul az autók forgalmazása.
A kínálatban nincs semmi meglepetés, az Egyesült Államokban továbbra is benzines, földgázas és benzin-elektromos hibrid hajtással lesz elérhető a Civic, igazi újdonságként az említhető, hogy utóbbi változatban immár lítium-ion akkumulátor kerül pufferként. Az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez tanácsokat adó Eco-Assist rendszer, ami mostanáig csak az Insight és CR-Z hibridek sajátja volt, a legtöbb változathoz elérhető lesz. Az európai, továbbra is az űrautó-vonalat képviselő Civic világpremierje Genfben lesz, vagy egy nagyon szériaközeli tanulmányra számíthatunk.