Biztosra mentek a BMW fejlesztőmérnökei, amikor az álcázást nélkülöző hibrid 5-öst szabadon, azaz a gyárkapun túlra engedték. Aki a kocsi hátulján, kívül vezetett elektromos kábelekből nem jött volna rá, mit is lát, annak csak el kell olvasnia a csomagtér fedélre ragasztott matricát.
Hybrid Test Vehicle, azaz hibrid tesztjármű van az autó hátuljára írva, ami arról árulkodik, hogy itt az első tanulmánnyal már beharangozott benzin-elektromos hajtású hibridet látjuk. Az 535i típusjelzés arra utal, hogy itt a háromliteres, egyturbós soros hathengerest párosítják a nyolcfokozatú ZF váltóba épített elektromotorral. Az eredmény közel 400 lóerős rendszerteljesítmény és szemtelenül alacsony fogyasztás lehet. Ennek ellenére valószínűleg nem Európában lesz sikeres a jármű, hanem az Egyesült Államokban, hiszen mifelénk sokkal drágább lesz a dízeleknél az 5-ös ActiveHybrid.