Mi mindenre lehet használni egy pickupot? Jó kérdés, az amerikai vásárlók 99,9 százaléka szerint normál, hétköznapi közlekedésre, de van egy olyan kisebbség, aki többre vágyik. Nekik készült (és az Egyesült Államok határőrségének) a Ford Raptor, amelynek gyári futóműve gond nélkül elviseli az ugratásokat is.
Valami hasonlóban gondolkodik most a General Motors égisze alá tartozó GMC márka, amely luxus-felszereltségű teherautóival tűnt ki a mezőnyből. A Detroitban bemutatkozó Sierra All Terrain HD tanulmány alkalmas a nagy sebességű terepjárásra, ráadásul a Ford ajánlatával ellentétben dízelmotoros. A Nagy teherbírású, 6,6 literes turbódízel motorral szerelt változatot vették alapul, új lengőkarokat, külső hidraulika-folyadék tárolóval rendelkező lengéscsillapítókat, elektronikusan oldható első stabilizátort kapott az autó, amelynek hasmagasságát 76 mm-rel emelték meg.
Teljesen új karosszériát is készítettek, talán már a közelgő modellváltás előszelének is felfogható a megjelenés, amely többek között a plató oldalfalába rejtett tárolódobozokkal tud többet a jelenlegi generációnál. A magasan lévő kabinba gombnyomásra előbújó lépcső könnyíti meg a bejutást, az autó környezetét, a platót LED-es fényekkel világítják meg, hogy minden körülmények között biztonságosan tudjon dolgozni a sofőr.
A tempós közlekedésről a 6,6 literes, V8-as turbódízel legújabb változata gondoskodik, amely 397 lóerős teljesítményével és 1037 (!) Nm-es nyomatékával különösebb gond nélkül repíti célja felé az All Terrain tanulmányt. A terhelhetőség 1225 kg, vonóhoroggal 5896 kg-ot, nyereggel 7076 kg-t vontathat az autó.