Nagy hagyományai vannak az Essen Motor Show-nak, ahol hagyományosan a német tuningcégek legújabb fejlesztéseit prezentálják az év végén, így a garázsban a következő szezonra készülő/bütykölő emberek még időben megvásárolhatják a legújabb kiegészítőket.
Az utóbbi években tapasztalt trend folytatódott, a gyárak egyre nagyobb szerepet vállalnak a rendezvényen, igaz a tuning-szakmától némiképp függetlenítve magukat. Tuning helyett szuperautókat állítanak ki, illetve a gyári múzeumok féltve őrzött kincseit is kiállítják a csarnokokban, idén a Mercedes kedveskedett a múlt és a jelen bivalyerős autóival a látogatóknak, és az Alfa Romeo is rengeteg legendás autóját hozta el a márka 100 éves születésnapját ünneplő kiállításra.
De már a jövő is jelen van az Essen Motor Show-n, jónéhány tanulmányautót kiállítottak a standokon, köztük olyanokat is, amelyek már a kőolaj-korszak utáni világot képviselik. Ezzel a lépéssel valószínűleg már most elkezdik rászoktatni a fiatal autótulajdonosokat arra, hogy hamarosan le kell majd mondaniuk a turbós benzin vagy dízelmotorok által nyújtott élvezetről, és hamarosan majd volt meg watt lesz a leggyakrabban elhangzó szó, ha teljesítmény-növelésről szól a beszélgetés.
Amíg azonban ez bekövetkezik, még van egy-két évtized, amit a tuningszakmának is a felkészülésre kell fordítania – Essenben se nyúltak még hozzá a hibridek technikájához, úgy látszik, a gyárak nem sok teret hagynak a hajtásban lévő tartalékok kiaknázásának.