Egészen most májusig, az utolsó Lamborghini Murciélago elkészültéig használta a Lamborghini azt a V12-est, amelyet még a 350 GT számára készítettek. Az eredetileg 3,5 literes lökettéforgattal rendelkező erőforrás az évek során keresztben (Miura) is beépítésre kerül, és még egy terepjáróban (LM002) is használták, de a maximumot csak most, a Murciélago-ban érte el. A 6,5 literes lökettérfogatnál és a 670 lóerős teljesítménynél többet csak a tartósság rovására tudtak volna elővarázsolni a blokkból.
A Murciélago utóda számára azonban mindez kevés volt. Erről az autóról egyelőre nem sokat tudunk, annyi már kiszivárgott, hogy teljesen karbon karosszériát kap, tömege nagyjából 200 kg-mal lesz alacsonyabb a most búcsúzó Murciélago-nál, teljesítménye pedig alaphangon is 700 lóerő. Ennyit tud ugyanis az új V12-es erőforrás. A 6,5 literes lökettérfogat tisztelgés a legendás előd irányába, sokkal nagyobb furat-sokkal rövidebb löket jellemzi az új blokkot. A maximális nyomaték 690 Nm, amelyet már 5500-as fordulaton tud az L539-es blokk.
Az új motorhoz új, egy kuplungtárcsás robotizált váltót is készítettek, az ISR néven futó szerkezet a mérnökök szerint 50 százalékkal gyorsabban kapcsol, mint a dupla kuplungos váltók, miközben a tömege alacsonyabb, felépítése nem annyira bonyolult. A sajtóanyag szerint 2011 elején többet is megtudunk majd a Murciélago utódjáról, ami azt jelenti, hogy Detroitban várható a sorozatgyártáshoz közeli tanulmány leleplezése, a végleges autóval biztos valamilyen arab- vagy kínai autószalont tisztelnek majd meg az olaszok.