Szolid, ugyanakkor tiszteletet parancsoló a méretes 9-5-ös és a Magentis karaktere Szolid, ugyanakkor tiszteletet parancsoló a méretes 9-5-ös és a Magentis karaktere

Itthon mostanság 25-30 darab Kia Magentist kínálnak eladásra, az árak 1,3 milliótól indulnak. Ezért az összegért 2003-as, 2,0 literes benzines példányokat találni, a 2007-es dízelekért ugyanakkor már minimum 3,1 milliót kérnek. A legdrágább darabok az alig futott szalonautók, amelyeket 4,9 millióért hirdetnek – a Magentis 2.0 CRDi újkori vételára 5 890 000 forint. A készleten maradt példányokra vonatkozó ajánlatok bizony megfontolandók, ugyanis akár egymilliós kedvezménnyel is meg lehet kaparintani ezeket a Magentiseket!

Könnyen áttekinthető a Kia belseje, a rádió kormánykerékbe integrált billentyűkkel is vezérelhető. Több a rekesz, mint a svédben Könnyen áttekinthető a Kia belseje, a rádió kormánykerékbe integrált billentyűkkel is vezérelhető. Több a rekesz, mint a svédben

Tipikus Saab: igényes fabetét a műszerfalon, gyújtáskulcs a kézifékkar mellett, elektromos ablakemelők pedig a középkonzolon Tipikus Saab: igényes fabetét a műszerfalon, gyújtáskulcs a kézifékkar mellett, elektromos ablakemelők pedig a középkonzolon

Megbízható koreai, betegeskedő svéd
Saabból valamivel nagyobb a repertoár, 35-40 példányt hirdetnek eladásra. A 12 éves darabok 850 000 forinttól kelletik magukat, a 2003-as, 2,2-es dízelek 1,9 milliótól vehetők meg. A 3,0 literes gázolajosok 2,3 milliót kóstálnak, míg a gazdaságosabb 1,9-es TiD-k 3,5 milliótól vásárolhatók meg. A legborsosabb árú, 2007-es 9-5-ösökért 4,7 milliót kérnek. A nagy értékvesztés miatt a prémiumszegmensben mindkét modell olcsó vételnek tekinthető – persze a megbízhatóság már más lapra tartozik…

A második sorban a Kia kínál leheletnyivel több helyet, itt akár három felnőtt is elférhet A második sorban a Kia kínál leheletnyivel több helyet, itt akár három felnőtt is elférhet
Jókora a Magentis hátsója is (495 l), az ülések a csomagtérben lévő karokkal hajthatók le Jókora a Magentis hátsója is (495 l), az ülések a csomagtérben lévő karokkal hajthatók le

 

 

 

 

 

 

A Kia márka hazánkban még kevésbé (el)ismert, a Magentis modellre ez fokozottan igaz. Pedig igenis hozza azokat a méret- és felszerelt­ségi elvárásokat, melyeket az igazi utazólimuzinokkal szemben támasztanak. A 2005-ös modellfrissítés utáni változatok formája európai szemmel is elfogadható, a kivitelezés minősége dicséretes, az utastér tágas, a futómű hangolása pedig amerikaiasan lágy.

Kisebb lökettérfogata ellenére plusz 20 lóerőt és 25 Nm-nyi nyomatékot kínál az 1,41 tonnás Kia Kisebb lökettérfogata ellenére plusz 20 lóerőt és 25 Nm-nyi nyomatékot kínál az 1,41 tonnás Kia

Kényelem és luxus, ezt kínálja a Magentis, mellyel ráadásul minimális szervizgondok akadnak. A kormányösszekötő gömbfej gumi porvédője már rövid futásteljesítmény után elszakadhat. Ha nem észleljük időben a hibát, előfordulhat, hogy a gömbfej is tönkremegy. A hátsó szélvédőbe integrált rádióantenna néha üzemképtelenné válik, amikor az ablakfűtés is be van kapcsolva. Ilyen esetekben a cserét megdrágítja, hogy a komplett üveget kell cserélni. Egyes belső műanyagfelületek hamar kopásnak indulnak, gyakori például a kilincsek festésének lepattogása. A bőrülések szélei a varrásnál töredezetté válhatnak, bár ez a jelenség inkább csak a testesebb sofőrök alatt jelentkezik. Az alapvetően komfortosra hangolt futómű jól viseli a hazai útviszonyokat, bár a kerékcsapágyak élettartama rövidebb lehet a vártnál.

A Saab a hosszabb, ennek ellenére tengelytávolsága 15 mm-rel kurtább A Saab a hosszabb, ennek ellenére tengelytávolsága 15 mm-rel kurtább
Fél köbméteres a Saab raktere, mely nem csak ülésdöntéssel, hanem a sílécalagúton keresztül is bővíthető Fél köbméteres a Saab raktere, mely nem csak ülésdöntéssel, hanem a sílécalagúton keresztül is bővíthető

 

 

 

 

 

 

A Saab már jóval betegeskedőbb típus, kevés a tartósan üzembiztosan működő 9-5-ös. Több visszahívási akciót is tartottak, a 2001 decemberéig gyártott 9-5-ösöket – limuzint és kombit egyaránt – például elsőtengely-problémák miatt rendelték szervizbe. A Brink típusú vonóhoroggal felszerelt darabok fejrészénél lévő reteszelő rendszer kioldhat, a 15-ös felnikkel felszerelt példányoknál pedig a kerékcsavar törése fordulhat elő. A 2.0, 2.3 és 3.0 V6-os aggregátoknál a gyújtáspanel átéghet, az 1.9 TiD-knél pedig a szivárgó üzemanyagcsöveket módosították. A visszahívási akciókon végrehajtott korrekciókra mindenképpen kérdezzünk rá egy szakszervizben! Keresett alkatrészek a fényszórótörlő motorok, a csomagtérzárak és az első lámpaburák, ködlámpák. Utóbbiak anyaga nem különösebben masszív, a kisebb kavicsfelverődések is lyukat ütnek rajtuk, így a beázás szinte garantált. Az első ülésfűtés hajlamos a kapitulálásra, az ajtóknál futó kábelkötegek eltörhetnek, de akadnak a felsoroltaknál jóval költségesebb hibák is.

Jelentős, 1600 kilós önsúlya miatt eleve iszákosabb a szerényebb teljesítményű (120 LE) Saab, mint a koreai rivális Jelentős, 1600 kilós önsúlya miatt eleve iszákosabb a szerényebb teljesítményű (120 LE) Saab, mint a koreai rivális

A komplett motorvezérlés, a turbófeltöltő vagy a porlasztócsúcsok cseréje sem éppen bagatell összeg. Tipikus Saab 9-5-ös betegség, hogy gyakran tönkremegy a gyújtópanel, no meg az automatikus váltó is, melynek cseréje különösen drága. Saab 9-5-ös vásárlása esetén tehát fokozottan ügyeljünk a precízen vezetett szervizfüzetre, ez már csak a számos gyári visszahívás ellenőrizhetősége miatt is fontos!

A Kiában tolatóradar segíti a parkolást, mondjuk a Saab vonóhorga is jól jöhet bizonyos esetekben… A Kiában tolatóradar segíti a parkolást, mondjuk a Saab vonóhorga is jól jöhet bizonyos esetekben…