A német Herpa, amely modellautók gyártásával szerzett hírnevet magának, néhány befektetővel karöltve dobja majd piacra 2012-ben az elektromos hajtású Trabant nt-t. A new Trabi – ahogy a cégen belül emlegetik – nagy sikerre számíthat, legalábbis ezt mutatják a felmérések. A modell bemutatását 12 ezer fő megkérdezésével zajló közvélemény-kutatás előzte meg, mely szerint az emberek 94%-a örülne egy új Trabantnak!
A Frankfurti Autószalon közönsége kitörő lelkesedéssel fogadta az újdonságot, mely hűen őrzi a legendás előd formavilágát, még a beltéri kapcsolók, a műszerfali polc és a kormánykerék stílusát is meghagyták. Az új Trabiból valószínűleg csak a bemutatott háromajtós kombi készül majd el, lépcsőshátú változatot egyelőre nem terveznek. Az nt egyébként jóval nagyobb, mint felmenője volt, 3,95 méteres hosszával és 2,45 méteres tengelytávjával egy mai, modern kisautó méreteit hozza.
160 kilométeres hatótáv egy töltéssel
A mesteri retrodesign önmagában nem biztos, hogy elég lenne a sikerhez, így egy fejlett, hálózatról tölthető elektromos hajtásláncot találunk a négyüléses autóban, 64 lóerős teljesítménnyel. A 130 km/órás végsebesség, a 160 km-es hatótáv és a nyolcórás töltési idő kimondottan ígéretes, ilyen jellemzőkkel az elektromos jármű nem követel igazi kompromisszumot egy átlagos fogyasztótól. A lítium-ion akkumulátorok jóvoltából a Trabant tömege igen alacsony maradt, alig nyom többet 1000 kg-nál a mérlegen. Az nt akkujaihoz szolártető kapcsolódik, az onnan nyert energiát a szervokormány működtetésére, klimatizálásra és a szellőzőrendszer működtetésére használják fel. ú
Az új Trabi hivatalos árát ugyan még nem árulták el, de annyit sikerült megtudtunk, hogy 20 ezer euró (kb. 5,4 millió Ft) körüli árral kalkulálnak. Így az nt nem a „minimálautók”, hanem a stílusos, nosztalgiát ébresztő retroautók táborát fogja gyarapítani.