A kompakt hobbiterepjárók prémiumszegmensébe érkező masina egyelőre igazi vetélytárs nélkül keres helyet magának a piacon, bár az Audi válasza a Q3-assal nyilván nem sokáig várat magára. Az X1-es BMW a kifutófélben lévő középkategóriás X3-ashoz képest minden dimenziójában kisebb (hosszúság: -11,1 cm, szélesség: -5,5 cm, magasság: -12,9 cm, tengelytáv: -3,5 cm), designja az új 7-esnél és az 5-ös GT-nél megismert jegyeket vonultatja fel.
A Hatékony Dinamika (Efficient Dynamics) vívmányait felvonultató választék négy különböző erőforrásból és kétféle hajtásláncból áll. A sort a 143 lóerős (320 Nm) 18d nyitja, amely a következő lépcsőt elfoglaló 20d-vel (177 LE/350 Nm) együtt hátsókerék-hajtású (sDrive) és összkerekes (xDrive) verzióban is rendelhető. A 2,0 literes dízelmotor ikerturbós változata (23d: 204 LE/400 Nm), valamint a soros hathengeres 28i benzinmotor (258 LE/310 Nm) kizárólag xDrive hajtással párosul – természetesen valamennyi motor Euro 5-ös besorolású.
SZR