Nyugodtan mondhatjuk, hogy divattá vált kategóriákat vegyíteni az autóiparban. Az ilyesfajta keresztezésekből született öszvérek gyakran igen sikeresek, gondoljunk csak a BMW X6-os kupé-terepjáróra. Ezen felbuzdulva a bajor gyártó ismételten nagy attrakciót vitt véghez, aminek eredménye az 5-ös Gran Turismo! 4998 mm-es hosszával az 5-ös kombi és a 7-es limuzin között helyezkedik el, vagyis igazán nagyra nőtt járműről van szó. A modell egészen újszerű megjelenése összetett, hiszen több részből áll össze. Az 5-ös GT az A-oszlopig egy hagyományos limuzin, azután pedig egy egészen különös keverékké válik, mert a magas, egyterűket idéző testen hosszan nyúlik el a kupévonalú farrész.
Négy- és ötszemélyes utastér is választható
Az előzetes hírekkel ellentétben öt teljes értékű ülőhelyet kínál utasainak az újdonság, így e tekintetben szó sincs olyan kompromisszumról, mint a négyszemélyes X6-os esetében. Felárért azonban négy üléssel is meg lehet majd rendelni az autót, ekkor a hátul ülők két teljesen különálló fotelben foglalhatnak helyet. A sportos atmoszféra – noha egyébként a kék-fehérek egyik meghatározó vonása – ezúttal kevésbé domináns, mert a cél egyértelműen az volt, hogy minél nagyobb kényelmet biztosítson a jármű. A BMW szerint az 5-ös GT fejtérben az X5-ös, míg lábtérben a 7-es limuzin színvonalát képviseli. A beltér jócskán túlmutat a jelenlegi 5-ös kabinján, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a berendezést a 7-es luxuslimuzinról másolták, beleértve minden apró részletet.
A csomagtér a maga 440 literes méretével nem éppen óriási, ám ha ez nem lenne elég, az ülések lehajtásával egészen 1700 literig növelhetjük. A csomagtérajtó a Skoda Superb Twindoor megoldásához hasonlóan két részben, egymástól függetlenül is nyitható, így kisebb tárgyak bepakolásánál elég, ha az alsó részt használjuk.
Turbómotorok és nyolcfokozatú váltó
Ahogy az X6-os és a 7-es esetében, az 5-ös GT-hez is kizárólag turbófeltöltős erőforrásokat kínál a bajor gyártó. A benzinesek között a kisebbik a 3,0 literes, soros hathengeres 306 lóerővel, a nagyobbik pedig a 4,4 literes, V8-as izomgép 407 lóerős teljesítménnyel. Valamivel racionálisabb választás lehet a 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotor, amely 245 lóerejével és 6,5 literes átlagfogyasztásával hívja fel magára a figyelmet. Erejükhöz mérten a benzineseknek sem kell szégyenkezniük a takarékosság szempontjából, hiszen vegyes használatban a 3,0 literes 8,9 litert, a 4,4-es egység pedig 11,2 litert kér száz kilométerre. Ezekhez az értékekhez nagyban hozzájárult a ZF-től származó, nyolcfokozatú automata sebességváltó is, mely minden variánshoz szériatartozék!
Az 5-ös GT szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon debütál hivatalosan, az értékesítés csak ezután kezdődik. S miként méretben is az 5-ös és 7-es sorozat közé lőtték be az újdonságot, várhatóan az árakkal is az említett két modellhez igazodik majd a BMW.
Miklós-Illés Kálmán