Valljuk be, nem sok olyan motorkerékpár van a piacon, amely a hölgyek szívét is megdobogtatná. Míg a legtöbb csupasz kétkerekű filigrán, férfias megjelenésű, szándékosan erőt sugárzó gépezet, addig a Suzuki új Gladiusa egészen más szerzet. A formaterv elkészítésekor azt a nehéz feladatot vállalták magukra a tervezők, hogy egy olyan, trendi, divatos “belépőmotort” készítenek, amely ugyanúgy megfelel a maszkulin ízlésnek, mint a gyengébbik nemnek. Így nyoma sincs harcias küllemnek, az újdonság egy láthatóan jól átgondolt, könnyed jelenség. Olyannyira, hogy a márkajelzést letakarva biztosan olasz motorra gondolnánk.
A délies beütés az egész formaterv leginkább meghatározó eleme, az elnyújtott lámpatest, a domború tank is itáliai remekműveket juttathat eszünkbe – elég csak az MV Agusta Brutale sorozatára gondolni. Ezt tovább fokozza a térhálós acélváz, amely a Ducati vagy Bimota főtartójával ellentétben igazából csak egy segédváz. Nem kevésbé látványos a vízhűtő kétoldali burkolása, ami esztétikus és igényes megoldás. Szintén megérne egy külön misét a kipufogó, amely nem is oldalnézetből, hanem inkább hátulról mutat nagyon jól, mintha csak begyújtásra váró rakétákat látnánk.
Bevált V2-es blokkal érkezik a Gladius
Az SFV 650-est hajtó vízhűtéses, V2-es blokk régi ismerős, hiszen ugyanez az erőforrás teljesít szolgálatot az SV-sorozatban is. A két felülfekvő vezérműtengellyel ellátott, 645 cm3-es motor 72 lóerőt szabadít fel 8400-as főtengelyfordulat mellett, s tízezres fordulat felett szalad bele a leszabályozásba. Hiába tekinthetjük e modellt kezdőmotornak, a lóerők száma miatt nem vitás, hogy a Gladius rendesen ugrik, ha megtekerik a gázkart. Ahogy az SV esetében, ezúttal sem kell csillagászati fordulatra kergetni az egységet ahhoz, hogy elementáris erővel induljon meg. Azt már csak remélni tudjuk, hogy a nyomatékos V2-es erőforrás lánccsapkodása mérséklődött az SV-hez képest, hiszen néhány fontos részleten, mint a kuplungszerkezeten és a vízhűtőn is módosításokat hajtottak végre.
A futóművel és a fékekkel is a jól kitaposott utat járja a Suzuki. A tekercsrugóval ellátott teleszkóp nem fordított, hátul pedig egyszerű acél hátsó villával és állítható előfeszítésű központi rugóstaggal találkozunk. A lassítást szolgáló berendezések jó kategóriaátlagot képviselnek, elöl kétdugattyús, 290 mm-es dupla tárcsafékek segítenek kordában tartani a motort, míg a hátsó kereket egydugattyús, 240 mm-es tárcsa fékezi.
Slágergyanús szerzemény
Azok az idők már elmúltak, amikor alig egymillió forint felett vásárolhattuk meg a nagy japán márkák kezdőmotorjait, ezek a gépek manapság már alulról súrolják a kétmilliót. Így a Suzuki a Gladiust okosan, a belépőmotor szerepét játszó SV 650-es fölé, de a négyhengeres GSR 600-as alá pozicionálja. Az újdonság 1 998 000 forintos ára is e két modellé között helyezkedik el, így továbbra is egyértelmű az „erősorrend” a palettán belül. Ha csak a múltból indulunk ki, szinte biztosra vehető, hogy a Gladius szép karriert fut be egész Európában és hazánkban is, annak ellenére, hogy az új Suzukira szánt összegből más márkáknál is találunk alternatívát. Bármennyire is pariban vannak a forintok alapján a konkurensek, nyilván sokan lesznek, akik nem szeretnének lemondani a jellegzetes, fülbemászó V2-es hangról és a részletgazdag, stílusos megjelenésről. Nem mellékes az sem, hogy egy motorozási ambíciókkal megáldott hölgy is ugyanúgy megtalálja számítását a Gladius nyergében, mint a benzingőzzel megfertőzött férfiak.
Suzuki SFV 650 Gladius:
Lökettérfogat: 645 cm3, Hengerek/szelepek: V2/8, Max. teljesítmény: 53 kW (72 LE) 8400/min, Max. forgatónyomaték: 64 Nm 6400/min, Sebességváltó: hatfokozatú, Tengelytáv: 1445 mm, Ülésmagasság: 785 mm, Üzemanyagtank: 14,5 l, Fék elöl/hátul: 2×290/240 mm tárcsa, Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 160/60 R17, Saját tömeg: 202 kg, Vételár: 1 998 000 Ft