A vetélytársakkal összevetve azonban a márka tovább erősítette pozícióját. Az ingolstadtiak ugyanis a teljes piac erőteljes visszaesése közepette Németországban – akárcsak Nyugat-Európában és az Amerikai Egyesült Államokban – tovább növelhették piaci részesedésüket.
„Az idei év senki számára sem ígérkezik egyszerűnek. Az Audi stratégiája azonban változatlanul offenzív marad, már az év első felében hat új modellel jelenünk meg a piacon“ – jelentette ki Peter Schwarzenbauer, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Modellpalettánk a vetélytársakkal összevetve igen frissnek számít, amit egyre növekvő piaci részesedéseink is igazolnak.“ Az „auto motor und sport” szakmai magazin mintegy százezer olvasója pedig az Audi A4, az Audi A6 allroad és az új Audi Q5 modelleket beválasztotta 2009 legjobb autói közé.
A legutóbbi hónap értékesítési visszaesése részben a vásárlói aktivitás általános csökkenésével, illetve az előző év kiemelkedő eredményeivel indokolható. Az ingolstadtiak legnagyobb darabszámú modellje, az A4 Limousine új generációja, először 2008 januárjától állt Európa összes piacán rendelkezésre. A kiszállítások itt 2009. januárban az összes modellsorozatot tekintve mintegy 37.700 darabos eredménnyel 31,2 százalékkal maradtak el az előző évitől (2008: 54.843). Az Amerikai Egyesült Államokban 4.722 darabos volumennel a csökkenés 26,4 százalékot tett ki (2008: 6.418). Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a négykarikás márka 10.400 eladott autóval, 22 százalékkal maradt el előző évi teljesítményétől (2008: 13.314).
Az Audi azonban e nehéz piaci környezetben is tovább tudta erősíteni pozícióját, s Németországban 7,8 százalékra növelte piaci részesedését (2008. január: 6,7 százalék). Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi 0,5 százalékponttal, 7,2 százalékra bővítette részesedését a prémiummodellek piacán. Nyugat-Európában az ingolstadtiak a legfrissebb számítások szerint mintegy 5 százalékra (az előző évben 3,9 százalék) növelte részesedését.
Egyes országokban az abszolút értékesítési számok is emelkedést mutatnak. Az Audi Ausztráliában 1.081 eladott járművel 5,5 százalékos növekedést (2008: 1.025) könyvelhetett el. Indiában (109 darab, plusz 94,6 százalék) és a Közel-Keleten (510 darab, plusz 0,2 százalék) pedig ugyancsak több vásárló döntött a négykarikás prémiummárka valamely modellje mellett, mint az előző hónap során.