Az X6-ost vezetni olyan, mintha egy tanulmányautóval közlekednénk az utcán, a járókelők egyszerre lenyűgözve és értetlenül csodálkoznak rá a kupé-terepjáróra. Sokan nem igazán tudnak mit kezdeni a fura járműkoncepcióval, többen is nekem szegezték a kérdést, hogy pontosan miért is jó ez? A válasz pofonegyszerű: azért jó, mert még ezekben a vészterhes időkben is van ilyesmire igény és „fizetőképes” kereslet! Persze, ez mindenekelőtt a középkategóriától felfelé, az értékesebb autók esetében igaz.
Az X6-os még nyíltabban, teljes vállszélességgel képviseli azt, amit a Mercedes CLS és a VW Passat CC: a praktikum ez esetben sokadrangú szempont, a dögös formaterv a lényeg! E téren pedig nagyot alakít az X6-os, egyértelműen sportosabb és vagányabb bármelyik SUV-nél. Nem kizárt, hogy az X5-tulajdonosok jó része előbb-utóbb váltani fog, de más márkáktól is könnyedén elcsábulhatnak a vevők, amennyiben azonosulni tudnak a provokatív stílussal.
Az atletikus megjelenés nem puszta ígéret
Fejlett összkerékhajtásának és aszfaltos használatra „belőtt” futóművének köszönhetően menetdinamikai szempontból kategóriatársai felett áll az X6-os. Két tonnát meghaladó tömege és magas súlypontja ellenére kanyargós úton szemtelenül agilis a kocsi, ha sikerül leküzdeni a veszélyérzetünket, nagyokat lehet vele fordulni. A sportos viselkedésnek természetesen megvan az árnyoldala, a legtöbb úthibáról egyértelmű üzenetet kapnak az utasok, továbbá a bakhátas, hepehupás földutakon is ajánlatos a fokozott óvatosság.
3,0 literes, két turbófeltöltős benzinmotorjával sportkocsi módjára lő ki és mindössze 6,7 másodperc alatt futja a százas sprintet. Tovább fokozza az élményt, hogy közben az utasteret betölti a soros hathengeres lelkesítő muzsikája. Élénken reagál a gázadásra, bármilyen fordulatról erőteljesen húz, lelkesen pörög fel a motor, a hatfokozatú automatikus sebességváltó pedig igyekszik folyamatosan a vezető kedvében járni. A kormány mögötti kapcsolóbillentyűket azonban lapátkezű emberekre tervezték, állandóan fogást kellett váltanom, hogy elérjem.
Meglehet, hogy a dízelhez képest frenetikus a hangja, kiegyensúlyozottabb a járása, jó hosszan pörgethető és intenzívebb vezetési élményt nyújt, azonban nagykanállal eszi az üzemanyagot: tesztünk alatt átlagosan 15,7 litert nyakalt be! Ráadásul a 17 432 000 forintos alapárból közel 400 ezer forintot extrákra, vagy tankolásra költhet, aki a hasonló képességekkel rendelkező xDrive 35d mellett dönt.