Valójában azért az ünnepléssel még várnia kellett a versenygyőztes brazilnak, hiszen egy manőverét a verseny végén vizsgálta a versenybíróság, s a döntés lehetett volna akár az is, hogy elveszíti első helyét, de a számára jobbik eset történt, ugyanis 10.000 eurós pénzbírságot kapott. Az történt ugyanis, hogy Massa a második bokszbeállását követően kijövet a bokszból éppen Adrian Sutil mellé vágódott és majdnem összeütközött a két autó. Ez a veszélyes manőver teljesen szükségtelen volt a braziltól, aki fölényesen vezetett a versenyben, s nem volt rá oka, hogy siessen vissza a pályára.
“Fantasztikus érzés, hogy megnyertem ezt a verseny, főleg a budapesti csalódás után. A csapat nagyszerű munkát végzett az erre a futamra való felkészülés során és az eredményt már az első napon lehetett látni..Nagyszerűen rajtoltam el és már az első köröktől fogva maximumon hajtottam. A verseny második részében az autó kivételes volt, az utolsó bokszbeálláskor, mikor a lágyabb gumikat is megkaptam, gyors köröket tudtam futni.Sajnálom Kimit, jobban figyelnünk kell a megbízhatóságra. Tudom, hogy a csapat tudja, milyen intézkedéseket tegyen ilyen esetekben.” – nyilatkozta a boldog Massa.
Az izgalmas időmérő edzést kevésbé eseménydús verseny követte, amelyen összesen hárman estek ki. Felipe Massa kis incidensét nem számolva tett arról, hogy az élen ne történjen semmi figyelemreméltó. A harmadik helyről rajtoló Robert Kubica is ugyanezt a pozíciót foglalta el a finisben. Az új pálya látványán kívül sok figyelemreméltó nem történt a verseny során, amelynek leginkább a szervezők örülhettek. A negyedik helyen az a Heikki Kovalainen ért célba, aki az ötödik helyről rajtolt el. A Magyar Nagydíj győztese még a rajtnál kielőzte Kimi Räikkönent, akit később egyéb problémák zavartatták a versenyben. A finn ferraris Kovalainen mögött autózott, de a bokszbeállások első köre után Timo Glockot találta maga előtt. Räikkönen szépen kivárt, de aztán minden rosszabbra fordult a második és egyben utolsó bokszbeállása során. Ekkor ugyanis olyan sietős volt a finnek a távozás, hogy bár még az üzemanyagtöltő cső benne volt az autójában, ő már elindult. Mikor észrevette a bajt megállt, de már késő volt, az egyik ferraris szerelő, akit magával rántott autójával, megsérült. Ez nem a címvédő világbajnok napja volt, később ugyanis a Ferrari motor a célvonalnál elfüstölt.
Jarno Trulli Sebastian Vettelt kielőzve, majd maga mögött tartva, szoros küzdelemben lett az ötödik. Az ifjú német a hatodik, pontszerző helyen kormányozta célba Toro Rossóját. A Magyarországon nagyszerűen teljesítő Timo Glocknak az egy bokszbeállásos stratégia ezúttal a hetedik helyet eredményezte. Az utolsó pontot Nico Rosberg gyűjtötte be köszönhetően Nick Heidfeld visszacsúszásának és Kimi Räikkönen balszerencséjének. A VW versenyigazgatójaként dolgozó egykori Formula-1-es pilóta, Hans-Joachim Stuck sürgeti a BMW-t, hogy Nick Heidfeld helyére mihamarabb igazolja le Fernando Alonsót, méghozzá hosszú távra. Mario Theissen, BMW-s csapatfőnök, viszont még habozik a döntéssel, hogy mi is legyen a német pilótával. Úgy tűnik ezek a hírek nem jutnak el Heidfeldhez, hiszen miközben a lengyel Kubica dobogós helyezést ért el, addig ő még a pontszerző helyekről is lecsúszott.
Az más kérdés, hogy Fernando Alonso, a helyiek kedvence, ezúttal már az első körben búcsúzott a valenciai pályától. Igaz, önhibáján kívül távozott korán a pályáról. Kazuki Nakajima ugyanis a verseny legelején kamikaze módon csapódott a Renault hátuljába, s olyan rongálást végzett, hogy a spanyol hős így különösebb verseny nélkül adta fel a futamot. A spanyol rajongók nagy részének esélye sem volt rá, hogy úgy istenesen megnézze a helyi sztárt versenyzés közben. A Formula-1-es mezőny egy rövid időre búcsúzik, hiszen legközelebb két hét múlva állnak az autók rajthoz a nehéznek ígérkező Belga Nagydíjon (2008. szeptember 7.). A szeptember elejére került Belga Nagydíjat időjárása kiszámíthatatlanná teszi, s gyakran kaotikus állapotok alakulnak ki ezen a gyors pályán. 2007-ben tarolt a Ferrari-gőzhenger a Spa-Francorchamps-i pályán. Amennyiben a motorhibát ki tudják küszöbölni, ezúttal is bizton lehet számítani a Ferrari-sikerre.