Minden idők leggyorsabb Corvette-je az év végével Európába is eljut
Azon rajongók kedvéért, akik szeretnék nyomon követni a gyártási folyamatot, az üzemben összeállítottak egy kisfilmet. Akik tehát nem szeretnének addig várni, amíg életnagyságban láthatják az autót, kattintsanak az alábbi linkre:
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635
A gyártás megkezdésével a Corvette ZR1 igen meggyőző, hivatalos menetteljesítmény adatai is napvilágot láttak:
0-100 km/h 3.4 másodperc alatt
0-160 km/h 7.0 másodperc alatt
Negyed mérföld (402 méter) 11.3 másodperc alatt; elért sebesség 211 km/h
A Corvette ZR1 csúcssebessége 330 kilométer/óra, amely méltóvá teszi a fent említett „Minden Idők Leggyorsabb Corvette-je” cím viselésére, és a vele összemérhető teljesítményű, világviszonylatban legjobbnak számító szuper-sportkocsik közé emeli. Ugyanakkor a többi szuperautó közül egyik sem érheti utol a ZR1 teljesítményét a befektetett pénzhez viszonyítva.
„Bárhogy is vesszük a ZR1 elképesztő gépezet!” -mondja Ed Peper, a Corvette alelnöke. „Egyszerűen nincs még egy autó a világon, amelyik jobb egyensúlyt teremtene a teljesítmény, az ár és a fogyasztás között.”
Teljesítmény szempontjából
Az ZR1 0.3 másodperccel hamarabb éri el a 100 kilométer/órás sebességet álló helyzetből, mint az amúgy is gyors 512 lóerős Z06. 160-ra pedig majd’ egy egész másodperccel hamarabb gyorsul fel: 7 másodperc a Z06 7.9 másodpercéhez képest! Ezek a menetteljesítmények megegyeznek sok drágább szuperautóéval, sőt jobbak azokénál.
„Jó teljesítmény-tömeg aránya előnyhöz juttatja az autót a konkurenciával szemben. Teljesítményét érezni kell, hogy valóban értékelhessük.” – mondta Tom Wallace, a Corvette főmérnöke. „Természetesen a pályán a versenyautók pilótái teljesen másként értékelhetik a ZR1-et.”
A gyár és a versenypálya nem az egyetlen terület, ahol a Kék Ördög becenevű autó legyőzi versenytársait – a benzinkútnál is jobb náluk. A hivatalos adatok szerint városi fogyasztása 16,8, az országúti pedig 11,7 liter 100 kilométerenként.
A szénszálas motorháztető alatt
Az új LS9 6.2L kompresszoros small-block motor adja ZR1 teljesítményét. Nagy teherbírású, könnyűsúlyú mozgóalkatrészek segítenek a nagy fordulatszám elérésében, míg az új hatodik generációs kompresszor (és a kiegészítő töltőlevegő-hűtő) nagy teljesítményt és nyomatékot biztosít a teljes fordulatszám tartományban. Az erőforrásokat kézzel szerelik össze a GM Performance Build Center üzemében, a michigani Wixomban.
Az LS9 motort kiegészítendő a ZR1 a technika igazi fellegvára: könnyűsúlyú és különleges tervezésű alkatrészei magabiztos érzést adva egészítik ki teljesítményét, legyen szó autópályáról, vagy országúti használatról. Mióta megkezdődött a gyártás a vásárlók világszerte nagyon várják a Mega Fenevadnak elkeresztelt autót.
Felszereltség
A ZR1 vértezete a Z06-on alapul, beleértve a könnyűsúlyú üléseket és egyéb kiegészítőket. Az utastérben elektromosan állítható, fűtött, bőr sportülések (hímzett ZR1 emblémával), oldallégzsákok, csúcsminőségű Bose hangrendszer, bluetooth csatlakozópont, elektromosan állítható kormányoszlop és sok más kiegészítő található. A bőrkárpitozás négyféle színben rendelhető.
Az európai bemutatkozás ősszel várható, az árlisták pedig nemsokára elérhetők lesznek.