A Hyundai Motor összesen 330 millió euro összeget tervez befektetni a gyár felépítésébe, amely 2010 decemberében kezdi meg működését; a kereskedelmi célokra történő termelés 2011 januárjában indul. A tervek szerint az üzem egy évvel később éri el maximális, évi 100 ezer darabos termelőkapacitását.
Az első, 2011-es évben a Hyundai Motor kis- és középkategóriás modelleket gyárt majd itt, amelyek stratégiai szempontból a helyi piacot célozzák meg. A helyi keresletnek megfelelően később további modellekkel egészül majd ki a paletta.
Szentpétervár tökéletes helyszín az autóipar felfuttatásához, mivel közismerten fejlett ipari infrastruktúrával és logisztikával rendelkezik; ehhez társul még a jól képzett munkaerő és a kormány támogatása. Törökországgal és Csehországgal együtt az új gyár fejlett bázist jelent majd a Hyundai Motor európai tevékenységeihez. Emellett pedig modern gyártóegység is lesz, ami kitűnően beleillik a Hyundai globális növekedési terveibe.
A raktározó létesítményeket és kiszállítási területet is magában foglaló gyár mintegy 2 millió négyzetméteres területen épül fel. Az épületek és egyéb létesítmények alapterülete körülbelül 83 ezer négyzetméter lesz.
Az orosz gyár építésekor a Hyundai Motor felhasználja mindazt a tudást és tapasztalatot, amit a más országokban – például Indiában, Kínában vagy Csehországban – létesített üzemek felépítése során szerzett. Ez lehetővé teszi, hogy a gyár üzembe állításának kritikus, kezdeti szakaszában ne legyenek fennakadások – sem a gyártás és az adminisztráció területén, sem pedig a helyi közösséggel kialakított viszony tekintetében.
A Hyundai aktívan támogatja alkatrész-beszállítóit az új gyárral kapcsolatos együttműködésben, így biztosítva a legjobb minőségű alkatrészek beszerzését, s lehetőséget teremtve beszállítóinak arra, hogy bővítsék üzletüket. A Hyundai Motor 4000 munkahelyet kíván teremteni; 1700 ember dolgozik majd a szerelőszalagok mellett, további 2200 pedig az alkatrész-beszállító cégeknél.
Az új gyár révén a Hyundai Motor jelentősen lerövidítheti a kiszállítások határidejét, így sokkal rugalmasabban tudja majd kiszolgálni a helyi piacot. Ez a raktározási költségek csökkenését eredményezi majd, és a helyi márkakereskedők is elégedettebbek lesznek.
A ‘Made in Russia’ imázs bevezetésével a Hyundai Motor hosszú távon növelheti a vállalat értékét, és még megbízhatóbbá válhat a vásárlók szemében, megvetve ezzel a fenntartható fejlődés alapjait Oroszországban.
Teljes modellkínálata révén a Hyundai Motor szeretné a vásárlók minél szélesebb rétegét elérni; ebben is segítséget jelent az új gyár kapacitása, hiszen az itt készített járművek kiegészítik majd a jelenleg Koreából importált, valamint a jelenleg is működő CKD gyárban készülő autók kínálatát.
Tavaly a Hyundai Motor 147.842 személygépkocsit értékesített Oroszországban; ez 47 százalékos növekedést jelent a 2006-os eredményhez képest, és a Hyundai a második helyre lépett az Oroszországba importált márkák rangsorában. Idén a Hyundai Motor további 35 százalékos növekedést tervez, ami mintegy 200 ezer eladott autót jelent. A vállalat ezt agresszív, a márkaimázst erősítő marketing-és reklámtevékenység útján kívánja elérni, valamint a márkakereskedések számának növelésével és az új modellek folyamatos bevezetésével.