Ez lesz az első alkalom, hogy második generációs bioüzemanyagot használnak a Le Mans-i versenyen, ezzel is alátámasztva a V-Power Diesel versenyüzemanyagnak az új üzemanyag-technológiák tesztelésében betöltött fontos szerepét. A Shell V-Power Diesel szintén a Shell által kifejlesztett GTL (Gas to Liquids – cseppfolyósított földgáz) komponenst is tartalmaz, amely nagyon tiszta, és hatékony motorműködést biztosít.
A BTL nagyteljesítményű szintetikus dízel üzemanyag, amelyet nem élelmiszer alapanyagul szolgáló növényekből, hanem pl. erdőgazdasági melléktermékekből és hulladék fából állítanak elő, és a hagyományos gázolajnál 90 százalékkal kevesebb széndioxid kibocsátást tesz lehetővé.
Ezt az új biodízelt kis mennyiségben, a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagban 2006 óta használt GTL komponenssel együtt keverik az üzemanyagba. A GTL komponens azóta már a kereskedelmi forgalomban kapható V-Power Diesel üzemanyagnak is része, és a magyarországi Shell töltőállomásokon is elérhető.
2006-ban a Shell és az Audi R10 TDI új fejezetet nyitottak az autósport történelmében – először nyert dízelautó a 24 órás Le Mans-i versenyen. Az Audi Sport, a Turbo Dízel Technológia úttörője, és a TDI kifejlesztője 2007-ben újra győzni tudott a Shell segítségével.
A Shell a BTL-t a német CHOREN Industries Gmbh-val közösen fejleszti, a Le Mans-i versenydízelbe kevert BTL is a CHOREN falai között készül. Freibergi telephelyükön pedig – amely a maga nemében a világon egyedül álló –egy éven belül tervezik a kereskedelmi célú gyártás beindítását.