Összesen 13 548 új személyautó talált gazdára, 3,5 százalékkal (453-mal) több, mint egy évvel korábban. Ráadásul amíg 2007-ben jellemzően a drágább márkák növelték piaci részesedésüket, addig az elmúlt hónap értékesítés növekedését az alsó középkategóriás modellek adták – tájékoztatta lapunkat Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke. Noha a mini- és a kisautó-kategóriában a forgalom még mindig szűkül – ezúttal 129 darabbal adtak el kevesebbet a múlt hónapban –, addig az alsó középkategóriás autókból 579-cel több, összesen 5092 fogyott. Ebben a járműszegmensben a januári és februári eladásokat 1055-tel a Suzuki SX4 vezeti a Ford Focus előtt, amelyből két hónap alatt 1048 talált gazdára.
A kedvező fejleményeknek köszönhetően az első kéthavi forgalom csupán 1,2 százalékkal, összesen 307 darabbal marad el az egy évvel korábbi értékesítéstől. Januárban ugyanis még mintegy 6,1 százalékos volt a visszaesés, de ezt az MGE elnöke elsősorban annak tulajdonítja, hogy a decemberi forgalom az akkori várakozásokat meghaladóan erős volt.
A februári eladások bővülése azért számít különösen jó eredménynek, mert 2007-ben mindösszesen 176 978 új személygépkocsi talált gazdára Magyarországon, 5,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez ugyanakkor azt mutatja, hogy folytatódott a piac szűkülése, hiszen a tavalyelőtt elkelt 187 842 autó 5,6 százalékkal volt kevesebb a 2005-ösnél. Mindezen fejlemények ellenére Győző Gábor január elején abbéli reményét fejezte ki, hogy az idén megáll a kereslet csökkenése.
Az európai piacon ugyanakkor az idei első két hónapban 3,8 százalékkal bővült a piac, és öszszesen 2,49 millió új autó talált gazdára. A kelet-európai régióban a forgalomnövekedés még ennél is jelentősebb volt, megközelítette a 18 százalékot, ez mintegy 195 ezer új gépkocsi eladását jelenti.
Az autómárkák európai szintű versenyét változatlanul a Volkswagen vezeti 249 ezerrel, ez 9,9 százalékos eladásbővülést jelent, ezt követi a Ford 200 ezerrel, egyszázalékos növekedéssel és az Opel/Vauxhall, 192 ezerrel. Ez utóbbi márka azonban 4,7 százalékos forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Az év első két hónapjában a legnagyobb arányú, 64,3 százalékos forgalombővülést a Dacia érte el, ebből a típusból 31 330 talált gazdára, második helyre a Nissan került 54,9 százalékos növekedéssel és 61 622 darabos értékesítéssel, míg a harmadik legnagyobb számban eladható márka a Mini volt, amelynek piaca 41,2 százalékkal, 22 500-zal nőtt.