A felek már közel egy éve tárgyaltak egy esetleges magyarországi indításról, s hazánk már korábban vállalta hogy kifizeti a mintegy 550 millió forintos licencdíjat.
Az előzetes becslések szerint egy budapesti rajt összesen közel egymilliárd forintba kerülne, azonban az eseménynek köszönhetően feltehetőleg több százezer ember látogat majd a fővárosba, ami az ÖTM által készített hatástanulmány szerint az akár 4,6 milliárd forintos pótlólagos keresletet is generálhat.
Szalay Balázs, az ASO kelet-európai képviselője lapunknak korábban jelezte: bár számos akadályt kell még leküzdeni, nagyon valószínű, hogy hamarosan hazánkból indulhat a tereprali. A legnagyobb problémát egyelőre az útvonal megtervezése jelenti. Az már szinte biztos, hogy a hagyományoktól eltérően egy budapesti rajt esetén nem Spanyol-, hanem Olaszországból hajózna át a mezőny Afrikába, s így a verseny útvonala új országokat is érintene.
Szalay Balázs kiemelte: mivel bizonyos államokat – például Nigériát és Líbiát – az instabil politikai helyzet miatt mindenképp el kell kerülni, így egy esetleges budapesti indulás azt is jelentené, hogy a rali végállomása nem Dakarban, hanem valószínűleg valahol Egyiptomban lenne.