Az első generációs Mazda6-os a 2002-es Genfi Autószalonon debütált, az eltelt időben 5 százalékos piaci részesedést szerzett a középkategóriában, s kontinensünkön mintegy 450 ezer példányban értékesítették. Magyarországon idáig 4645 darab Mazda6-os talált gazdára, az új típustól pedig első piaci évében 900 darabos eredményt vár az importőr. Szép számok, szép tervek, s nagy szerencséje a Mazdának, hogy a háborúhoz ütőképes fegyverrel is rendelkezik.

Globális mércével

Time to be Japanese! – vagyis itt az idő, hogy japán légy! Így hangzott a formatervezés szlogenje, majd a teljes projekt a KIZUNA fedőnevet kapta. Ez a japán kifejezés annyit tesz, mint Emotional Contact, azaz érzelmes kapcsolat, ami a gyáriak zsargonjában nyilván az ember és a gép közötti intimitásra utal. Nincs is ezzel semmi gond, az új Mazda6-os igazán megnyerő külsejű, az illetékesek szerint pontosan azt akarja tolmácsolni a japán járműiparból, amit mifelénk Olaszország az Alfa 159-esssel, Németország pedig a 3-as BMW-vel reprezentál.

Iszapbirkózás