Ezek segítségével a járművek 43 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot (NOx) engednek a szabadba, mint az Euro 4-ben megszabott határérték. Az új dízelmotorok finompor-kibocsátása is lényegesen alacsonyabb, mint elődeiké. A Mercedes-Benz Atego Blue-Tec 5 kivitele várhatóan 2008. júniusától lesz rendelhető Magyarországon.
Az Euro 5 teljesítése érdekében alkalmazott SCR technológia (Selective Catalytic Reduction) egyéb előnyei között említendő az alacsonyabb gázolajfogyasztás, és a csekélyebb értékvesztés.
A Blue-Tec sikerét bizonyítja, hogy 2004. óta közel 100.000 darab ilyen rendszerű tehergépkocsit értékesített a vállalat a világ különböző pontjain, melyek működésükkel megbízhatóan, hatékonyan, valamint előrelátó módon csökkentik a környezetet érő terhelést.
Mercedes-Benz Atego: megbízható terítőjármű
A Mercedes-Benz Atego-ból 7,5 t és 15 t közötti megengedett össztömegű, sőt, akár 16 tonnás teherautók és nyerges vontatók készülnek. Több mint 200.000 darab kelt el belőlük a típus 1998. évi piaci bevezetése óta. Az Atego nagyfokú megbízhatóságának köszönhetően a kis távolságú áruszállítás minden területén kiválóan alkalmazható, a hűtőiparban épp úgy, mint a szerelő- vagy a bútoriparban. Az ügyfelek nemcsak a kis fogyasztás és a gyors, rugalmas karbantartás, ill. javítás által is biztosított kedvező életciklus-költségek miatt, hanem kimondottan hosszú élettartama és értékállósága miatt is kedvelik.
Sokféle Euro 4-es és Euro 5-ös motor
Az Atego-sorozat jelenlegi és jövőbeni európai környezetvédelmi normatíváknak megfelelő széles motorválasztéka négy- és hathengeres motorokat tartalmaz a 115 kW (156 LE) − 210 kW (286 LE) tartományt felölelő hétfajta teljesítménnyel. Valamennyi azzal az SCR rendszerre épülő dízeltechnológiával készül, amelyet a Mercedes-Benz az elmúlt évek során fokozatosan honosított meg nehéz és közepesen nehéz haszonjárművein. A kipufogógáz Ad-Blue adalékanyaggal és katalizátorral történő utókezelése révén tökéletesebbé vált a motorban zajló égési folyamat, így nemcsak a környezetbe távozó káros anyagok (beleértve a szilárd halmazállapotú részecskéket is) mennyisége csökkent jelentős mértékben, hanem a járművek fogyasztása is.