A korábbi évekhez hasonlóan az Audi Hungaria idén is névadó szponzorként vesz részt a versenyen, ahol a mezőnyben igazi járműkuriózumok is szerepelnek, például az ingoldstadti Audi Tradition gyűjtemény féltett kincsei. Több, mint száz oldtimer gépkocsi indul a dunántúli túraversenyen, amelyen az előírt időre teljesítendő, 1/100 másodpercre mért etapokon (1/100E) dőlnek el a helyezések.
Az érdeklődök megismerkedhetnek a hazai és nemzetközi classic-versenyzés nagyjaival, de eljön Szellő István és Kereszty Gábor is. A reggelente a veszprémi Betekints-völgyből rajtoló és esténként az Óváros térhez befutó autók különösen izgalmas látványt ígérnek szeptember 21-én 11:40-től Móron, 15:15-től Várpalotán, majd a 19:00-kor az ismét a királynék városából rajtoló esti szakaszon és 19:15 órától világhírű Herendi Porcelánmanufaktúra parkolójában. Szeptember 22-én 8:20-tól újra Herenden versengenek az oldtimerek, majd 13:00 órától a győri Árkádban állnak meg hosszabb időre.
A CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSIC egy túraverseny olyan oldtimer gépkocsik számára, amelyeket 1976. december 31. előtt gyártottak és a közúti forgalomban részt vehetnek. 3,5 tonnásnál nagyobb tehergépjárművek, fegyveres katonai járművek, 9 személyesnél nagyobb buszok, replikák, nem korhűen változtatott járművek nevezésére nincs lehetőség. A CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSIC közúton zajlik, a KRESZ szabályainak betartása mellett. A két értékelt nap alatt teljesítendő körülbelül 550 kilométernyi távolság miatt a hibátlan teljesítéséhez elengedhetetlen a jól felkészített jármű.
Youngtimer Class: A Rendezőség egyéni elbírálás alapján korlátozott számban olyan youngtimerek számára is biztosít indulási lehetőséget, melyek 1996. december 31. előtt készültek. Kizárólag egzotikus, járműtörténeti szempontból érdekes gyártmányok nevezése kerülhet elfogadásra. A Youngtimer Class részvevőinek eredménye az abszolút sorrendbe nem számít, külön értékeléssel történik.
Az akár több évtizedes korkülönbség, az eltérő felépítés és az eltérő teljesítmény és a közúti közlekedés miatt nem az autóversenyek általános szabályai szerint mérik össze az autókat. Előírt időre teljesítendő, 1/100 másodpercre mért etapokon (1/100E) dőlnek el a helyezések, de az útvonalon begyűjtött hibapontok is beleszólnak a végeredménybe. Az előírt időt a Menetlevél tartalmazza, a pálya rajza az Itinerfüzetben található. Az 1/100E etapok kiértékelése az előírt időkhöz képest századmásodpercnyi pontossággal történő teljesítés különbségén alapul. 1 századmásodpercnyi eltérés 1 hibapontot jelent. Cél a megbízhatóság, a pontosság, az idő- és arányérzék bizonyítása csapatmunkában. Győztes a legkevesebb hibapontot gyűjtő páros. A jól bevált SMS küldő szolgáltatás a feladatok végrehajtását követően perceken belül értesíti a részvevőket. A technikai és szervezői háttér biztonságáról több mint félszáz szakember és segítő gondoskodik.
A mechanika varázsa: A korhűség szellemében elvárás a mechanikus órák használata. Digitális, elektronikus eszközök esetében 2-es büntetőszorzót kapnak az eredmények. Elektronikus navigációs rendszer (GPS) használata tilos.
Évjáratszorzó / Automata hendikep: A jármű gyártási évének utolsó két számjegye adja azt a törtszámjegyű szorzót, mellyel az 1/100E szakaszokon elért eredményeket kell felszorozni.
Példa: Gyártási év 1969, évjáratszorzó = 1,69 -> Automata váltós kocsik esetén az évjáratszorzóhoz hozzáadódik még 0.1 hendikep. Példa: Gyártási év 1969, évjáratszorzó + automata hendikep = 1,69 + 0,1 = 1,79
Helyszín és útvonal: A CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSIC főhadiszállása Veszprémben, az állatkert mellett található. A résztvevők a két aktív versenynap alatt közel hatszáz kilométert tesznek meg a következők szerint:
Autóritkaságok: A CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSICra több mint száz autó nevezett. Külön említést érdemelnek azok az autók, amelyek az Audi Tradition gyűjteményből érkeznek – a márkalógó négy karikája négy szászországi márka, az Audi, a DKW, a Horch und Wanderer illetve az Auto Union AG összeolvadását szimbolizálja. Az Auto Union kivételével most valamennyi „karika” képviselteti magát a rendezvényen!
Ingoldstadtból egy 1939-es Horch 930 V Cabrio, egy 1938-as Wanderer W 23 Cabrio Gläser, egy 1956-os DKW F93 4-Sitzer, és egy 1965-ös DKW F12 S érkezik. Magánszemélyek jóvoltából egy 1988-as és egy 1989-es Audi Quattro is rajthoz áll, illetve a Porsche Hungaria és az Audi elhozza két új gyöngyszemét, az A5-öt és az S8-at.
A márka múltjában szintén szereplő NSU-ból is kettő érkezik, egy 1971-es 1200 TT és egy szintén 1971-es 1000 C. Utóbbiban a főszervező lánya, a nyolcéves Noszvai Anna Stella navigál.
Hazai versenyzők, külföldi sztárok, közéleti személyiségek: A Chronoswiss-Audi HUNGARIA CLASSICon a legnevesebb magyarországi versenyzők is részt vesznek.
A tavalyi szuperkupa-győztes Erdélyi házaspár ezúttal egy 1968-as Jaguar 420 Soverign-nal szerepel, a nemzetközi veteránfutamokon is rendre az élmezőnyben végző Ilkovits Ádám és társa egy 1965-ös VW Kafer 1500-zal vág neki a távnak. A tavalyi győztes, Mózes Zoltán az Audi színeiben indul, elismerésül tavalyi munkájáért és az idei Sachsen Classicon való kiváló szerepléséért egy 1936-os Wanderer W 25 K-t kapott kölcsön a versenyre. Ugyanezt az autót hajtotta Rupert Stadler, az Audi igazgatója két héttel a CAHC előtt a CHRONOSWISS CLASSICSon Németországban, a Starnberger See mellett. A ritka autóból hazánkban is található egy, méghozzá Pécsett.
A nevezők között szinte az összes rutinos hazai versenyzőt is megtaláljuk, és külföldről – Ausztriából, Németországból, Svájcból, Csehországból, Szlovákiából, Olaszországból, Romániából, Szerbia és Montenegróból – is érkeznek a dunántúli megmérettetésre.
Ráadásul igazi sztárversenyzők is rajthoz állnak Veszprémben! Egy nyugdíjas magyar rallybajnok, Sándor István egy 1973-as koda S 110 Rallye A/2-vel érkezik. Jochen Berger, akit 1973-ban ismert meg az autós világ, amikor Walter Röhrl navigátoraként egy Opel Ascona A-val megnyerte a München-Wien-Budapestet, majd 1974-ben Európabajnokok lettek most egy 1972-es Opel Commodore B GS Coupéban ül majd. A hétszeres aktív német rallybajnok páros, Matthias Kahle és Peter Göbel egy koda 1000 MB-t hoz el a koda gyár gyűjteményéből. Thomas Frank, az Audi Tradition vezetője egy gyári autóban utazik.
A profik mellett természetesen a versenyzéssel még csak ismerkedők és közéleti személyiségek is részt vesznek a CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSICon. Szellő István választása a múzeumi DKW F12 S-re esett, Kereszty Gábor és navigátora pedig most egy 1968-as Maserati Mexiko 4,8-assal áll rajthoz.
Nyertest hirdetnek: Az Oldtimer SzuperkupátTM 2006-ban hívta életre a Coppa Pannonia Regia, a MiSTER CLASSiC, a ChronoMoto és a CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSIC, hogy közösen elfogadott alapelvek és szabályok mentén garantálhassák a versenyek magas színvonalát. 2007-ben egy ötödik verseny, a Matra600 is csatlakozott a szövetséghez.
A szervezők minden futam végén eredményt hirdetnek, és a versenyeken szerzett pontok az Oldtimer SzuperkupaTM állásába is beleszámítanak. Csak a szezon végére, azaz a CHRONOSWISS-AUDI HUNGARIA CLASSIC eredményei alapján hirdethető ki a nyertes.
Amennyiben Ilkovits Ádám nyer, és Erdélyi Zoltán és Erdélyi Csilla legalább negyedikek lesznek, akkor az Erdélyi házaspár az Oldtimer SzuperkupaTM győztese.