Ezt azonban nem a Hungexpo, hanem egy független cég, a Speed Events Kft. szervezi, amely örömmel vette az Automobil kiállítás elhalasztását, hiszen – a korábbi tavaszi időponttal szemben – ősszel nincs hasonló rendezvény Bécsben és Bukarestben. Ezeket szintén a (decemberben alapított) Speed Events tulajdonosa, Al Roudhan Bader szervezte januárban, illetve májusban. Az első ilyen rendezvény azonban a tavaly tavaszszal 86 ezer látogatója ellenére több mint 15 millió forintos deficittel zárt budapesti show volt. A négy hónappal ezelőtt megtartott bukaresti esemény sem volt még sikeres üzleti szempontból, Bécsben azonban anyagilag is jól járt a szervező, hiszen 126 ezren látogatták meg a kiállítást.
Al Roudhan Bader azt mondja, most százezer nézővel már nem lesz veszteséges a 28 ezer négyzetméteren rendezendő Luxusautó Show, hiszen az október 23-i nemzeti ünnep révén a hoszszú hétvégén jó látogatottság várható. Egyik-másik nevet még az autómániások sem hallották, és van olyan, amelyről az ember ugyan már hallott, de csak annyi primér tapasztalati élményt szerezhetett róla, mint a Szaturnusz gyűrűiről. Ez a kiállítás vitathatatlanul az ínyenceknek készül, ám sikere egyaránt múlik a kiállítókon és a rendezőn – magyarázza Al Roudhan Bader, hozzáfűzve: a kiállítóknak az a legfontosabb, hogy minél több autót rendeljenek, vásároljanak tőlük. Így tehát Bukarestben a szervezés üzleti oldala ugyan veszteséges volt, ám a kiállítás alatt egyebek között Spykert, Lamborghinit és Rolls-Royce-ot is értékesítettek. Hasonló eredményeket várnak egy hónap múlva Budapesten is, ahol kiállítják a Bugatti Veyront (300 millió forint), az Enzo Ferrarit (250 millió forint) és az egyenként 100 millió forintnál többe kerülő Saleen-, Pagani-, Koenigsegg-modelljeit.
Amellett, hogy több márka saját standdal vesz részt az eseményen, magyar kiállítók is szép számmal lesznek. Így például azok a prémium márkák, amelyek jelezték, hogy a májusi Automobil kiállításon nem vesznek részt megjelennek a Luxusautó Show hétvégéjén. Mindez azt mutatja, hogy polarizálódtak az autókiállítások Magyarországon, s tavasszal inkább a tömegmárkák képviseltetik magukat.
A jó rendezvényhez persze megfelelő háttér is kell, ezért az utóbbi három évtized legjelentősebb fejlesztési programja valósul meg a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. Egy év múlva készül el az új, 12 méteres belmagasságú G pavilon, amely a legmodernebb építészeti megoldások alkalmazásával, oszlopok nélkül fed be 12 300 négyzetmétert. A mobil falakkal két részre osztható belső tér alkalmas akár 2000-3000 fős rendezvények egyidejű lebonyolítására is.
A 20 millió euró értékű beruházás több mint 9500 négyzetméterrel növeli a hasznos kiállítási területet. A vásárközpontban eddig rendelkezésre álló 40 ezer négyzetméteres fedett kiállítási terület 50 ezerre bővül és „egyterűvé” válik, ez úgy értendő, hogy a kiállítási helyeket hét-nyolc méter széles, tíz méter magas, fedett sétányok kötik össze, amelyek végeinél két korszerű beléptetőkapu épül. A Hungexpo Zrt. ugyanakkor a vásárváros területén 2500 parkolóhelyet létesített.
Polarizálódtak az autószalonok
by
DK
2007. Szeptember 19. 00:00