Holmi esztétikával és mérsékelt használhatósággal általában nem lehet labdába rúgni a fuvarozók piacán. Létezik azonban egy szűk réteg, melynek szállítmányozással kapcsolatos igényeire bőségesen elég egy kisebb dobozos jármű is. Futárszolgálatokon és ételkiszállítással foglalkozó cégeken kívül kisebb vállalkozások hasznos társa is lehet a Pegueot 207 Van. Amellett, hogy rendelkezik a rácsos válaszfalú furgonok számos erényével (pl: visszaigényelhető áfa, masszív kialakítású raktér stb.), kis túlzással alkalmanként akár még „ügyvezetői” autóvá is felcsaphat a 207-es. Bátran megjelenhetünk vele bármilyen tárgyaláson, megbeszélésen, hiszen sármos külsejét egy az egyben az alapul szolgáló, divatos háromajtós kiviteltől örökölte.

Mi fér ebbe?

Kissé gúnyos hangvételben merült fel a kérdés ismerőseim körében a rácsos 207-es láttán: vajon mi fér a raktérbe? Tessék meg-, pontosabban belenézni, az 1,1 köbméteres poggyásztér megmutatása a legjobb válasz a  hasonló kérdésekre. A hétvégi nagybevásárlások csomagáradata sem jelenthet akadályt ekkora „pakolásra termett” hellyel – két púposra rakott bevásárlókocsi tartalmát gond nélkül nyelte el a 207-es. Kevés az olyan furgon, amelyik élő állat szállítására is nyugodt szívvel befogható, a Peugeot viszont pont ilyen. A buktatható hátsó pillangóablakoknak köszönhetően megfelelően szellőztetett helyen vihetjük például kutyánkat az állatorvoshoz, vagy éppen a hétvégi ebiskolába – persze, a kisvállalkozások aligha ezért választanak efféle kocsit.

A raktér alja vastag, kopásálló, műbőrszerű anyaggal bélelt, ami nemcsak masszív, hanem a szó pozitív értelmében igénytelen megoldás is. Könnyen takarítható, egyszerűen csak egy felmosórongyra van szükségünk, a poggyásztér nem igényel semmilyen idő- és költségigényesebb tisztítási praktikát. Rendelkezésünkre áll számos rögzítőkampó, de az igen stabil fülkerácshoz is kötözhetünk csomagokat. A rács kialakítása egyébként megnyugtatóan erős, így egy esetleges karambol során nem kell attól tartanunk, hogy hátulról a nyakunkba zúdul 450 kilónyi járólap…

Telitalálat

Ha már haszongépjármű, legyen dízel! Ez a tesztautó esetében sem volt másként, az 1,4-es HDi erőforrás ideális útitárs. 68 lóerő elsőre nem tűnik valami soknak, de a 160 Nm-es maximális nyomaték már egészen alacsony fordulatszámon rendelkezésünkre áll. Megpakolva sem csökken számottevően az autó dinamikája, s egy kis odafigyeléssel könnyedén 5,0 liter alá szoríthatjuk az átlagfogyasztást. A váltó kellően pontos, viszont kulisszaútjai hosszúak, de legalább a stabil futóműben és a hatásos fékekben örömünket lelhetjük.

Még házon belüli konkurenciáról is beszélhetünk a Peugeot esetében, hiszen a 206-os Van változata 400 000 forinttal olcsóbb a 207-esnél. A magasabb vételár leszurkolása után azonban egy jobban felszerelt (két légzsák, ABS, elektromos ablakok, szervokormány, 15 colos kerekek stb.), magasabb utasbiztonságú autót vihetünk haza, aminek feltehetően az értéktartása is jobb lesz, mint elődjének. Egy haszongépjárműnél pedig nemcsak a praktikum és a vételár fontos tényező, hanem a későbbi eladhatóság is.