A forma továbbra is lenyűgöző, a tesztautó sötét grafitszürke színe pedig férfiemberek számára is „vállalhatóvá” varázsolta az alapvetően a hölgyek igényeihez, ízléséhez kalibrált autót. Bizony, a célözönség egyértelmű, a gyengébbik nem méreteit vehették alapul a belső hely tervezésénél is. Az első üléseken még csak-csak el lehet férni, de aki netán 180 cm-nél nagyobbra nőtt, annak meggyűlhet a baja a szűkös fejtérrel. Hiába állítható az ülések magassága, még a legmélyebb pozíciójukban is túl magasak a bőrkárpitozású fotelek. 

Hajszálpontosan

A sebességváltó megegyezik a többi CC-ben találhatóval, alapvetően pontos megvezetésű a szerkezet, csak a kulisszautak túl hosszúak. A gyors áthúzásokat nem támogatja az ötfokozatú, manuális egység, inkább

a nyugodt, egyenletes kapcsolásokhoz ideális partner. A HDi erőforrás dinamikusan és meglepően csendesen mozgatja az üresen is több mint 1,4 tonnás 207-est, s még a fogyasztása is kiváló! A Peugeot hozta a papírforma szerinti értékeket, a gyári 5,2 literes átlagot mindössze hat decivel léptük túl. A 11 másodperc körüli százra gyorsulás elfogadható érték, szó sincs lassúságról, a megfelelő hangszigetelésnek köszönhetően pedig még autópálya-tempónál sem zajos az utastér.

A CC kabrióként az igazi! Badarság lenne „bezárva” tartani a 207-est, mindössze 22 másodpercre van szüksége, hogy lenyissa és elcsomagolja tetejét. Mindezt természetesen egyetlen gombnyomásra, reteszelő kallantyúk ki- és bezárásával nem kell bajlódni. A tesztautó egyetlen szépséghibája a szélfogó háló (+67 000 Ft) hiánya volt, ennek szükségét igazán autópályán éreztük – csupán 90 km/óráig elviselhető a beáramló légörvény mennyisége.

Másodiknak ne!

A vásárlás előtt érdemes alaposan átböngészni a motorváltozatok és a felszereltségi szintek adatait, illetve mérlegelni a kupé-kabrióval szembeni elvárásokat. A dízel csak a magasabb, Féline pakkal érhető el (5 840 000 Ft), még az 1,6-os 150 lóerős benzines is olcsóbb nála 300 000 forinttal. Az igazi adu azonban az 1,6-os (120 LE) Standard kivitel, melyet már 4 850 000 forinttól hazavihetünk. Mindezek tükrében annak ajánlható a 110 lóerős HDi, aki igazi négy évszakos autóként kívánja használni, továbbá az alacsonyabb fogyasztást, a nagyobb hatótávolságot, a gázolajárak és a határozottabb nyomaték adta előnyöket szeretné élvezni.