„Lenyűgöző karrierje egy páratlan sikertörténet, amelyet emberfeletti elhivatottság, kreativitás és fantasztikus zene jellemez. Külön örömömre szolgál, hogy Seal megkeresett minket és felajánlotta egy partneri kapcsolat lehetőségét”. Ralph Weyler, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja alig tudja palástolni izgatottságát, hogy együtt dolgozhatnak a kivételes angol zenésszel. Seal több mint 15 millió albumot adott el karrierjének 1990-es kezdete óta. Ugyanebben az időszakban az Audi több mint 10 millió autót értékesített – sikerről tanúskodó statisztikák egy sikeres duótól; olyan eredmények ezek, amelyekre büszkék lehetnek a felek.
De nem a siker az egyetlen, ami közös Seal személyiségében és az Audiban. Seal lelkes fényképész, építészetet tanult és szintén a technológia megszállottja, valamint a hibátlan dizájn híve. A sportos, kifinomult autók vonzzák a művészt, aki az önálló, egyedi műszaki utat járó úttörők híve. Az összetéveszthetetlen hangú énekes már két Audi rendezvényen is megjelent idén. 2007. január 7-én, a Detroit Motor Show-n segített felélénkíteni a hangulatot „Crazy” című slágerével. Akkor egyúttal egy világpremiert is ünnepeltek: az Audi Q7 V12 TDI a világ első autója, amelybe tizenkét hengeres dízelmotort szereltek. Amikor Seal felfedezte az 500 lóerős szabadidő-autót, egy dolog rögtön egyértelmű volt számára: „Egy benzinmotoros Audi Q7-et vezetek immár másfél éve, és majdnem mindennap használom. Mégis, amikor megláttam a V12 TDI-t, az volt az első gondolatom: mikor szerezhetem meg ezt az autót?”
Seal Audi-flottája már így is gyarapodott egy új példánnyal. Las Vegas-i szereplése során január 15-én az Audi R8 bemutatóján beült a középmotoros sportkocsi volánja mögé, majd kijelentette: „Akarok egy ilyet!” Alig pár héttel később Seal lett a büszke tulajdonosa az első USA-ba érkezett Audi R8 sportkocsinak.
Seal az Audi modellpalettájának legújabb tagjával is találkozik, az A5 modellel a német piaci bevezetés kapcsán, igazán különleges körülmények között ismerkedik majd meg. Speciális rendezvényekre kerül sor június 9. és 14. között a „Talk of the Town – Erről beszél az egész város” mottó jegyében Münchenben, Kölnben, Frankfurtban, Berlinben és Hamburgban. Hogy még exkluzívabbá tegyék ezeket az eseményeket, személyesen Seal teszi teljessé az A5 formális bemutatását egy élő fellépéssel. Természetesen csak a legjobb dalokkal, hiszen ezt az érzelmekkel teli kupét még az Audi vezető tervezője, Walter de’Silva, is büszkén úgy jellemezte, mint a legszebb autót, amit valaha tervezett.
Mindezeken felül Sealnek szoros a kapcsolata Németországgal, Ingolstadttal. Felesége, a német származású szupermodell Heidi Klum mellett ugyanis szoros művészi kötődései is vannak az országgal. Tavaly Seal fellépett az Audi Nyári Koncerteken Ingolstadtban. A legutóbbi albuma, a „Seal IV”, amely világszerte bestseller volt, 2004-ben megkapta a legfontosabb német médiakitüntetést, a Bambit.
Seal Henry Olusegun Olumide Adelo Samuel 1963-ban született Londonban brazil és nigériai bevándorlók gyermekeként. Tizenegy évesen lépett fel először. Négy évvel később világ körüli útra indult. Seal különböző kisebb munkákat vállalt, elektronikai szakemberként és bőrruházat-tervezőként próbált a megélni. Így nem meglepő, hogy Sealt lenyűgözik a műszakilag igényes autók, amelyeknek kifinomult és sportos a formatervük. Ezek mellett intenzíven próbálta építeni zenei karrierjét és végül 1990-ben sikerült átütő sikert elérnie, hiszen a „Killer” című dala egyből az angol slágerlisták élére ugrott.
Azóta az Audi márka nagykövete jelentős hatással volt a nemzetközi zenei életre. Seal a zeneipar számos nagy presztízsű kitüntetését elnyerte már. 1992-ben három Brit Award elismerést kapott. 1994-ben „Kiss from a Rose” slágere nemzetközi sztárrá tette és két évvel később három Grammy-díjat hozott neki. Ez Sealt korunk egyik legsikeresebb szólóénekesévé teszi.
„Olyan volt, mint megfejteni egy kódot vagy kinyitni egy szelepet. Életem legkreatívabb szakaszának közepén járok most, és azt hiszem, ez hallható is az albumokon” – mondja Seal a zenéje fejlődéséről, amely a soul, a pop és rock keveréke, és amelyet a hatásos fellépésű férfi selymes hangja jellemez.
Audi zenei szponzoráció
„A zene kialakulása egy kreatív folyamat, amely tökéletesen illeszkedik az Audi filozófiájához – vagyis az innováció támogatásához, a trendek diktálásához. Az Audi nemcsak műszaki és gazdasági feladatokkal birkózik meg, hanem a kultúra terén is úttörő szerepet vállal. A zene világának kreatív tanulmányozása különösen fontos alkalmazottaink számára, hiszen inspirálja és motiválja őket a művészi teljesítmény. Továbbra is célunk együtt dolgozni az olyan emberekkel, mint Seal, akik hozzánk hasonlóan magas minőséget produkálnak” – magyarázza az Audi zenei tevékenységeiről Ralph Weyler.
A modern zene szponzorációja állandó része az Audi vállalati politikájának. Az Audi AG éveken keresztül támogatott nagy neveket a zenei életből, és tette lehetővé sok kiemelkedő alkotás megszületését.
Az Audi már több mint öt éve folytatja kapcsolatát Seal egyik leghíresebb honfitársával, Sir Elton Johnnal. A partneri kapcsolat célja, hogy adományokat gyűjtsenek az AIDS-elleni küzdelemre. Ennek érdekében minden évben jótékonysági aukciót rendeznek Elton John Oscar-partiján. 2007. február 25-én egy Audi R8 és egy TT Roadster került a kalapács alá, amelyek végül összesen 290 ezer dollárért keltek el. Ennek az összegnek minden centjét az AIDS megelőzésére és kutatására fordítják.
Elton John mellett a zenei világ számos más híressége is az Audi VIP Shuttle Service-be helyezi bizodalmát, így például Nelly Furtado, Macy Gray, James Blunt és Bryan Ferry.