Az alapkoncepció már ismert, hiszen a Panorama kivitel bázisául a Scudo haszongépjármű változata szolgált, ám itt az óriási raktér helyett a plusz két üléssor dominál. A belső tér kialakítása és anyaghasználata megfelel az átlagos igényeknek, azzal a praktikummal kiegészítve, amit egy ilyen jellegű autótól el is várunk. Rengeteg tárolórekeszt találunk, vannak pohártartók a műszerfal két oldalán, egy táskányi méretű mélyedés az utas előtti pulton, de a szélvédő feletti tetőrészre is erősítettek egy mély, zárható polcot. Ott akár egy kabátot is el tudunk „süllyeszteni”. Az ajtók oldalaiban további rekeszek kaptak helyet.

Buszozzunk!

Nem kecsegtet sok jóval, ha valakit egy kis buszozásra invitálunk, pedig a Scudo más tészta! A lassú és a zajos jelzőket érdemes elfelejteni, kényelmetlenségről és helyhiányról pedig badarság lenne beszélni. Hazánkban a 2,0 literes dízel változatokkal társítható a Panorama kivitel, a 120 és a 136 lóerős gázolajosok pedig egészen atletikus tulajdonságokkal ruházzák fel a nem éppen aprócska csapatszállítót. A 300 illetve 320 Nm-es maximális nyomaték már 2000-es percenkénti fordulatszámnál jelen van, az aggregáthoz csatolt hatfokozatú, manuális váltóval pedig kellemes párost alkot a Scudo.

A nemzetközi menetpróbán alkalmunk nyílt hat fővel és számos csomaggal, életszerű szituációban kipróbálni a Scudót. A térkínálat gigászi, még a harmadik üléssorban is bőséges a térd- és fejtér. A kilátás is bravúros – nomen est omen –, ugyanis az első ülésekhez képest nemcsak a második (+7 cm), hanem az utolsó padsort is megemelték (+3 cm). A magas vezetői üléspozíciónak hála jól érzékelhető az autó orr-, illetve oldalsó része, ennek nagy hasznát is vettük, amikor az olaszországi Portofino szűk utcáit róttuk. A Scudo Panorama bizonyította városi rátermettségét, de autópályán is derekasan helytállt, a 130-150 km/órás utazótempót zokszó nélkül tűrte, s ekkor még az utastéri zajszint sem volt túlságosan tolakodó.

Kinek, mennyiért?

Az autó célközönsége igen széles, szóba jöhetnek sportos életvitelt folytatók, taxitársaságok, vagy akár szállodai és reptéri buszhálózatok üzemeltetői is. Mindazoknak ajánlható, akiknek az óriási raktér mellett gyakran van szükségük a 9 férőhelyes utastérre is. Az autó felszereltsége jó, széria többek között a két légzsák, az ABS, a manuális klímaberendezés, a 16 colos kerekek, a vezetőoldali üvegezett tolóajtó és a harmadik üléssor. Az extralistáról is érdemes csemegézni, az árak korrektek, az egyik legajánlottabb tétel a tolatóradar (72 000 Ft) megvásárlása. A valódi 8-9 személyes buszkategóriában a Fiat Scudo Panorama versenyképes árral, 6 971 000 forinttól indul, de létezik egy olcsóbb, Combinato kivitele is. Ha hajlandóak vagyunk lemondani néhány kiegészítőről és beérjük 90 lóerővel, akkor az 1,6-os dízel Scudo Combinatóval is jól járhatunk, ami viszont már 5 590 000 forinttól elérhető!