A Chrysler Sebringet 1994-ben kétajtós kupéként mutatták be, majd később kabrió változatban is piacra dobták az autót. Limuzin kivitel azonban csak a második nemzedékből készült – nemcsak designját, hanem arányait tekintve is feltűnő jelenség volt. Elődjéhez viszonyítva a vadonatúj Sebring hagyományosabbnak tűnik. Formáját a 2003-as Genfi Autószalonon kiállított Airflite koncepcióautó ihlette, továbbá a Crossfire sportkupétól is kölcsönzött néhány stíluselemet. Megjelenése provokatív: főképp az orr-részen élték ki magukat a tervezők, de a gépháztető „macskakarmolása” már kissé túljátszottnak hat. Ehhez képest a hátsó traktus szinte ötletszegény. Érzésem szerint az autónak nem sikerült harmonikusan ötvöznie a sportosságot és az eleganciát.

Szórakoztatóipar

A Sebring minden dimenziójában nagyobb középkategóriás vetélytársainál, beülve azonban nem érezni tágasabbnak, mint egy Opel Vectrát, vagy Volkswagen Passatot. Fautánzatú berakásaival, klasszikus óráival (a megvilágítás türkizkék, mint a 300C-ben), illetve krómdíszítésekkel próbál választékosnak tűnni, miközben az ajtókra tenyérnyi kárpit sem jutott. Ugyanakkor derék dolog, hogy a műszerpulton puha műanyagot használtak, már csak a látvány lehetne mutatósabb.

Kétféle felszereltség (Touring és Limited) közül választhat a vásárló, az alapmodellhez szériában jár többek között motoros ablak, tükör és vezetőülés, automata légkondicionáló, sebességtartó automatika, menetstabilizáló rendszer, valamint hat légzsák. Az extralistán pedig szerepel még néhány említésre méltó tétel: a speciális pohártartó gombnyomásra melegen tartja (max. 60 fok) a kávét, teát, avagy lehűti (min. 2 fok) az üdítőt. Mindentudó multimédiás szórakoztató-navigációs berendezés is kérhető, színes, érintőképernyős monitorral és 20 GB beépített merevlemezzel. A térképszoftveren kívül erre MP3 zenefájlok és fényképek tölthetők fel USB-csatlakozón keresztül. Hogy a hátsó utasok se unatkozzanak, oda is lehet egy DVD-lejátszót rendelni, melyre játékkonzol köthető.

Nagy utazás

Az első megtett kilométerek után nyilvánvaló: komfortos utazóautónak válik be legjobban a Sebring, nyílegyenes országúton, autópályán mozog otthonosan. Bár a mérnökök azon voltak, hogy az itteni elvárásokhoz igazítsák az elöl MacPherson, hátul több lengőkaros futóművet, a hangolás továbbra is lágy. Kanyarban a kelleténél jobban megdől a karosszéria, sportosnak pedig azért sem érezni a kocsit, mert a kormány áttételezése (ütközéstől ütközésig 3,3 fordulat) indirekt. Cserében viszont az úthibákat magabiztosan rugózza ki a Chrysler.

Mifelénk egyelőre kétféle motorral kapható az autó. Elsőként a – Hyundaijal és a Mitsubishivel közösen fejlesztett – változó szelepvezérlésű benzinest próbáltam. A kétezres egység 156 lóereje átlagos menetteljesítményeket biztosít. A megfelelő dinamika érdekében folyamatosan pörgetni kell a motort, illetve sűrűn kell használni az ötfokozatú sebességváltót. Szerencsére a kar megvezetése rendben van, csak a kapcsolási utak hosszúak kicsit. A négyhengeres egészen csendesen jár, magas fordulaton sem válik zavaróvá a hangja, így hosszú távon sem fárasztja az utasokat.

A Volkswagentől származó kétezres dízelről nem mondható el ugyanez, mormogása beszűrődik az utastérbe. Mégis ez az előnyösebb választás, nyomatékosságának köszönhetően ugyanis sokkal kényelmesebben vezethető vele az autó. Már 1800/perctől erőteljesen húz a motor, hamar fel lehet kapcsolni, s ezután ritkán kel a hatsebességes nyomatékelosztó karja után nyúlni. Emelkedőn és előzéskor kellően rugalmasnak bizonyul a Sebring, a gyári átlagfogyasztással számolva pedig ezer kilométernél is többet autózhatunk egy tankkal.

A négyfokozatú AutoStick automata sebességváltóval párosított 2,4-es benzinest nálunk kizárólag egyedi megrendelésre szállítják, míg a későbbiek folyamán 2,7 literes V6-os (188 LE/256 Nm) motor gazdagítja majd a palettát.

Már itt is van

Akinek bejön az amerikai stílus, máris szemügyre veheti a márkakereskedésekben a Chrysler Sebringet. Ha a nagyvonalú felszereltséget is számításba vesszük, akkor a 6 850 000 forintos indulóár versenyképesnek tekinthető, de a legtöbb vetélytárs a kétezres benzinesnél kisebb motorral, azaz olcsóbban is kapható.