Szinte törvényszerű, hogy egy ilyen karakterű autóhoz dízelmotort választ az ügyfél. Más kérdés persze a befektetés megtérülése. A háromhengeres, 1,2-es, 12 szelepes, 64 lóerős benzines alapmotorral 2 999 200 forint a Roomster belépője, de az egy más történet, bizonyára nem sokan társítják majd modul Skodájukat a paletta leggyengébb egységével. Egy ilyen, minden tekintetben családi multifunkciós autóhoz dízelmotor passzol leginkább – mint ahogy azt mi is nyugtázhatjuk.
A TDI erőforrás már egészen kis fordulatszámon ad életjeleket, ami különösen örvendetes egy ilyen, viszonylag testes jármű esetében. Száraz hangon ciripelve, számottevő rezgés nélkül veszi fel a fordulatszámot, mégpedig dízeltől nem feltétlenül várt eltökéltséggel. A 4500-nál kezdődő piros tartomány legelejébe nemcsak gond nélkül elpörgethető, hanem értelme is van a magas fordulatszámoknak.
Szükség persze nincs rájuk, városon kívül legfeljebb akkor kell a pontosan járó váltó karjához nyúlni, ha szűkre szabtuk az előzést, a Roomsterrel egy lendülettel bejárhatjuk az egész országot. A menetzaj csak autópályán tétel, de a törvényes 130-ig itt is megússzuk finom, jelzésszerű susogással. Akinek ennél sietősebb a dolga, búgó motorhanggal, ritmikusan felbukkanó rezonanciákkal, valamint a nagy homlokfelület miatt hatványozottan emelkedő zaj- és fogyasztásszinttel kell számolnia – a dízel Roomster egyértelműen nem száguldozásra termett, de nem hagyja cserben gazdáját, ha az nagyon szeretne már célba érni.
Jó üzlet
Ebben szerephez jut a jármű stabilitása is: az oldaldőlés csekély, az oldalszél hatásai jól kompenzálhatók, a hirtelen manővereket pedig kikapcsolt menetstabilizálóval is megnyugtatóan végzi a Skoda. Ez már csak azért is örvendetes, mert az ESP még az általunk kipróbált – egyébként legdrágább – Sport kivitelben is feláras tétel. Nem kellett volna külön fizetni ugyanakkor a kényelmes sportülésekért, a bőr kormánykerékért, a hifiért, a digitális klímáért, a központi zárért, az alufelnikért és a zárható kesztyűtartókért. Mindez és még sok minden listaáron nem egészen 850 ezer forinttal dobja meg a Roomster 1.9 TDI bő 4,3 millió forintos alapárát – ez utóbbi pedig négy légzsákjával és blokkolásgátlójával a hiányos komfortszint mellett is méltányosnak nevezhető.