Felfüggesztették az ügyfelek kocsiján elhelyezett reklámmatricák után járó díjak kifizetését – derül ki a cég honlapján elhelyezett levélből. A késedelmet az Il Ferro a cégnél nemrég lezajlott hirtelen tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel magyarázza.
Sokak számára az Il Ferro hirdetései tényleg a lehetetlen megvalósulását jelentették: a cégen keresztül önerő nélkül lehet új autót vásárolni. Ráadásul a kocsikon elhelyezett reklámmatricákért cserébe a törlesztőrészleteket is átvállalta a cég. Ez új autó esetén havi bruttó negyvenezer forint, használt autó esetén ötvenezer forintot jelent. A most hivatalosan is bejelentett késedelem sokak számára idegtépő lehet. Egyrészt, mert a céggel kötött szerződés alapján mást nem tehetnek. Másrészt viszont sokuknak ez a díj egyben az Il Ferrón keresztül lízingre vásárolt autó után járó törlesztőösszeg fedezete is. Információink szerint sokan január közepe óta nem láttak a reklámautónként beígért díjakból – már akkor is többhetes késéssel teljesített a cég. Az autót adó pénzintézetekre viszont nem a türelem a jellemző.
A cégről szóló internetes fórumokon többen már most piramisjátékra gyanakodnak: kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj.
Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) úgy becsüli: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot.
A jogi képviselő elismerte, hogy a cég weblapján jelenleg lévő reklámozók (Hekus magazin, Penthouse, Budapesti Piac) barterszerződés keretében hirdetnek, azaz ők is hirdetési helyeket biztosítanak az Il Ferrónak. Az Il Ferro előző tulajdonosa, Laposa Róbert december közepén ennek kapcsán még úgy nyilatkozott a HVG-nek, hogy a reklámbevételeikből maradéktalanul fedezni tudják az autótulajdonosoknak reklámozásért járó havi díjat. Azt mondta: “hosszú távra terveznek”, így szerinte az “Il Ferro hat-hét év múlva monopolhelyzetbe kerül.” A jelek szerint a másik tulajdonossal, Varga Mátyással időközben meggondolhatták magukat, mert február közepén gyorsan túladtak a cégen. Az eladás miértjére Körmendi Csaba nem tudott válaszolni, szerinte elképzelhető, hogy a tulajdonosok “megromlott egészségi állapota” áll a hirtelen jött üzlet hátterében. A cégeladás gyorsaságát jelzi, hogy a jogi képviselő szerint a társaságot még átvilágítani sem volt idő, így ezt most, a vételár folyósítása után történik meg. Körmendi azt állítja: az Il Ferro jelenleg háromszázmilliós forgalmat produkál.
Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a “háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket” említett – arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak. Azt nem közölte, melyek ezek a cégek, milyen ágazatban működnek.
Az Il Ferro eddigi tevékenységére vonatkozó gyanúkat az újdonsült tulajdonos jogi képviselője nem kívánta kommentálni, mint ahogy azt sem, hogy a használt autójukat reklámfelületnek felkínáló ügyfelek beszállásakor pontosan mi indokolja azt, hogy a társaság kétéves szerződés esetén száznyolcvan, ötéves szerződés esetén több mint háromszázezer forintot kér a tulajdonostól.