Az ADAC évente mintegy 150 darab autót vásárolt és tesztelt le 2003 óta, az eddig elvégzett 1430 mindenre kiterjedő vizsgálatnak része volt a fogyasztásmérés is. Az európai szabványos mérési ciklus mellett a valós forgalomban tapasztalt értékeket is vizsgálták, és amióta az új világciklus létezik, azt is mérik.
Általános tapasztalat, hogy újabban egyre nagyobb az eltérés a szabványos mérési ciklus és a valós életben tapasztalt értékek között, persze vannak üdítő kivételek is. Például a Mazda CX-3 2.0 esetén mindössze 1,7 százalékos eltérést tapasztaltak az ADAC szakemberei, tehát úgy tűnik, a Skyactiv technológia igenis működik. A legnagyobb eltérés 47,5 százalék volt, amelyet egy, a piacon darabszámok tekintetében mellékszereplőnek számító autó, a Maserati Ghibli Diesel ért el. Amíg 2006-ban még csak átlagosan 5,5 százalékkal ígértek alacsonyabb fogyasztást a ténylegesnél, ma már 17,5 százalék az eltérés a szabványos és a tényleges érték között.
Muszáj azonban azt is megjegyezni, hogy ugyanezen időtartam alatt, tehát 2005-2015 között jelentősen mérséklődött az autók tényleges fogyasztása is, a 7,4 l/100 km-es értékről mára 5,6 l/100 km-re csökkent a benzin/dízel/hibrid autók mért átlaga.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!