Nem sikerült eltalálni, hogy a Detroiti Autószalonon leplezi a Porsche az új 718-as Boxster és Cayman típusokat, ráadásul még Genfben is csak az egyiket, a roadstert teszik hivatalossá; talán a New Yorki Autószalon várnak a kupéval.
Mindössze a csomagtérfedél, a szélvédő és a vászontető változatlan, egyébként az összes borítólemezt lecserélték, a vázszerkezet hátsó részét is átalakították, hogy ne legyenek melegedési problémák a turbómotorokkal. Áthangolták a felfüggesztést a megváltozott tömegeloszlás miatt, a kormányzás 10 százalékkal közvetlenebb áttételezésű, a feláras PASM aktív lengéscsillapításhoz 20 mm-rel csökkentett hasmagasság jár.
Az új négyhengeres boxermotor minden esetben változó geometriás turbófeltöltőt kap, a korábbinál 35 lóerővel nagyobb teljesítményt élvezhetnek az utasok, változattól függően akár 13 százalékkal csökkent a szabványos fogyasztás. Az alapváltozatban 2,0 literes a lökettérfogat, a teljesítménye 300 LE/380 Nm – utóbbi 100 Nm-rel magasabb az általa váltott 2,7 literes hathengeres szívómotornál -, a 718 Boxster S-ben 2,5 literes változatot használnak 350 L/420 Nm teljesítménnyel – ebben az esetben 60 Nm az előny a korábbi 3,4 literes blokkhoz képest. A maximális nyomaték mindkét turbómotornál az 1950-4200/perc fordulatszám-tartományban mérhető.
Ezek után természetesen, hogy a 718-as Boxster és Boxster S sokkal gyorsabb a korábbinál, 0,6-0,8 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet, de a rugalmasságuk még ennél is nagyobb mértékben javult. Április 30-tól érhető el a márkakereskedésekben a Porsche új belépőmodellje, Németországban 53 646 euró az alapár, ami 2700 eurós drágulást jelent.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!