Az alapváltozattól leginkább az új dizájnelemek tekintetében különbözik a Roomster Scout. Méretei 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm, így a hossza 14 milliméterrel, szélessége 11 milliméterrel, míg magassága 43 milliméterrel gyarapodott. Akárcsak az alapváltozat, a Roomster Scout is elsőkerék-hajtású.
A Roomster Scout alapáron 16 colos könnyűfém keréktárcsákon gördül, de az opciós listán 17 colos kerekek is szerepelnek. A kizárólag e modell számára kifejlesztett tárcsák formája igazán különleges. Általánosságban elmondható, hogy a Scout-csomag modern, szabadidő-autós küllemmel ruházza fel a Roomstert. Az oldalsó burkolatok és a hátsó lökhárító alsó, ezüst borítása már most a Scout-sorozat ismertetőjelévé vált. Az alapáron járó SunSet árnyékolónak köszönhetően sötétített hátsó üvegfelületek még vonzóbbá teszik az autó külsejét. A műszerfal Onyx/Onyx vagy Onyx/Ezüst kivitelben választható, az ülések kárpitozása hasonló az Octavia Scoutban találhatóhoz.
Két négyhengeres benzinmotor rendelhető – 1.4 16V/63 kW és 1.6 16V/77 kW teljesítménnyel. A TDI motorokat preferáló vásárlók dönthetnek, hogy a háromhengeres 1.4 PD TDI/59 kW-os, vagy a négyhengeres 1.9 PD TDI/77 kW-os változatot szeretnék. Mindegyik erőforráshoz ötfokozatú manuális váltó kapcsolódik, az 1.6 16V/77 kW-os motorhoz akár a Tiptronic hatfokozatú automatikus váltó is társítható.
A Roomster Scout az esseni és a bolognai autókiállításokon ünnepli majd világpremierjét december elején. A piaci bevezetés jövő márciusra várható.