A Dacia tavaly 164 ezer autót értékesített (70 százalékkal többet, mint egy évvel korábban), ebből 1,2 milliárd eurós árbevételt ért el, így a bővítéssel a forgalom két év múlva a 2,5 milliárd eurót is elérheti. A beruházás költsége 178 millió euró lesz, ez több mint negyede a Renault által 1998 óta befektetett 650 millió eurónak. Az Automobile Dacia SA – mindenekelőtt a 6000 euróért már megkapható Logan szedán népszerűségének köszönhetően – egyre jobb értékesítési mutatókat könyvel el.
Az év első felében több mint 103 ezer Daciát adtak el, 19 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez üdítő kivételnek számít a jelenleg a General Motorszszal való együttműködést fontolgató francia gyártó eredményeiben: a csoport értékesítése a január–júniusi időszakban több mint 3 százalékkal, 1,32 millió gépkocsira esett vissza. A Daciák a legnagyobb sikereket a hazai piacon aratják. Az önkormányzatoknak és a belügyminisztériumnak a napokban adták át annak a hatezres Logan-flottának az utolsó tagját, amelynek leszállítására a Dacia egy 2005 végén megnyert közbeszerzési pályázaton szerzett megbízást.
A 72 millió eurós, a cég történetében párját ritkító ügyletnek várhatóan folytatása is lesz: a minisztérium egyik tisztviselője szerint a jó ár/érték arány miatt nem lesz meglepetés, ha a következő megbízásokat is a hazai gyártó kapja. Az autógyártás lendülete a külföldi beszállítókat is befektetésekre ösztönzi. Európa legnagyobb acélgyártója, a luxemburgi székhelyű Arcelor SA a spanyol Bamesával együttműködve 30 millió eurós beruházással a Ploiesti-hez közeli Topoloveniben épít kiszolgálóközpontot.
A 40 százalékban az Arcelor tulajdonát képező üzemben, ahol a tervek szerint már 2007 első fél évében megindul a termelés, teljes kapacitással évi 300 ezer tonna acélt állíthatnak elő. Az építési munkák egy 130 ezer négyzetméteres területen már meg is kezdődtek, az alkalmazottak száma a tervek szerint meghaladja majd a 100 főt. Az Arcelor szóvivője a Ziarul Financiarnak elmondta: a központot mindenekelőtt a Dacia-gyár kiszolgálására hozzák létre, de nem zárják ki a más cégekkel való együttműködést sem. Az Arcelor 2004 óta van jelen Romániában, értékesítési központjának éves forgalma tavaly 15 millió euróra rúgott. A cég idővel a Mittal Steel lehetőségeit is kihasználhatja: a világ legnagyobb acélgyártója, amely mostanában kezdte meg nagy riválisának bekebelezését, Romániában a második legnagyobb külföldi befektető, csak a Petrom többségi tulajdonosaként jelen lévő osztrák OMV előzi meg.