Monacóra általában igaz, hogy meglepetéseredményeket hoz, s ez idén sem volt másként. Az ezüst és bronzérmes helyeken ugyanis Juan-Pablo Montoyát és a Red Bull-pilótaként először dobogós David Coulthardot találjuk.
“Ez egy különleges hely a győzelemre minden pilóta életében, a történelme miatt és azért, amit a Formula-1 számára jelent, s azért, mivel nagy kihívás hibázás nélkül versenyezni. 2003 óta próbálunk itt nyerni, s a Renault-nak minden évben kitűnő volt az autója, de idén végre sikerült. Az igazat megvallva, nagyon meglepett Räikkönen sebessége, de tudtam, hogy figyelnem kell a tempómra és vigyáznom kell az abroncsokra.. Ami a világbajnokságot illeti, nagyszerű helyzetben vagyok, a kiegyensúlyozottság a legjobb benne. Tudjuk, hogy a dobogós helyezések jelentik a végső győzelem kulcsát, s eddig idén hét versenyből heten ott is voltunk” – nyilatkozta elégedetten a címvédő versenygyőztes pilóta.
S miért beszélt mindenki a hercegségben Michael Schumacherről? Az időmérő edzés kapcsán, hiszen vitatott módon állt le keresztben autója az utolsó időmérő részben a Rascasse-kanyarban, így hiúsítva meg az utána jövők jó időmérő körét. Az éjszaka során a versenybírák úgy döntöttek, hogy a német pilóta szándékosan állt meg a kanyarban, így kárt okozott a többi csapatnak, s emiatt a rajtrács végéről kell elrajtolnia. A ferrarisok – miután már nem volt mit veszteniük- motort cseréltek az autóban, s Schumacher a bokszutcából rajtolhatott el a mezőny után. A hétszeres világbajnok mellett szól azonban, hogy a verseny két órája alatt félretette e döntés iránti érzéseit, s a 22. helyről rajtolva az ötödik – pontszerző – helyre tornázta fel magát azon a pályán, amin szinte lehetetlenség előzni. Ráadásul a leggyorsabb köridőt is a 37 éves pilóta futotta meg Monte-Carlo szűk korlátai között.
Érdekesség, hogy a futam majd háromnegyed részéig nyitott volt a verseny, s úgy tűnt, hogy az első hely Alonso, az őt követő Kimi Räikkönen és Mark Webber között fog eldőlni. A Williams csapat azonban nagyon peches volt ezen a futamon. Webber kiállt, mikor autójából füst és lángok csaptak elő. Ekkor ki kellett hívni a biztonsági autót a pályára. Két körrel később a szintén nem túl szerencsés Räikkönen is megállt, miután az ő autójából és füst és lángok csaptak fel. Ami a másik williams-szes Nico Rosberget illeti, ő Webber után még három körig húzta, aztán autója ugyanolyan meghibásodása miatt szállt ki a versenyből.
A harmadik helyért is ádáz harc folyt, hiszen miután ketten is kiszálltak a csatából, Jarno Trulli előtt megcsillant a dobogó lehetősége. Ő azonban egy bokszbeállásos stratégián volt, így hat körrel a verseny vége előtt leállt versenyautója a pályán. A másik esélyes a Hondánál eddig botladozó Rubens Barrichello volt. Azonban egyetlen bokszbeállása során túllépte a megengedett sebességhatárt a bokszutcában, így büntetést kapott. Végül a negyedik helyre futott be a brazil pilóta. Csapattársa, Jenson Button csak a 11. lett. A hatodik hely azé a Giancarlo Fisichelláé lett, aki szintén büntetést kapott az időmérő edzés után. Őt Nick Heidfeld és Ralf Schumacher követi az utolsó két pontszerző helyen.
A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso Renault 1’43″43.116 2. Juan-Pablo Montoya McLaren-Mercedes + 0’14″567 3. David Coulthard Red Bull-Ferrari + 0’52″298 4. Rubens Barrichello Honda + 0’53″337 5. Michael Schumacher Ferrari + 0’53″830 6. Giancarlo Fisichella Renault + 1’02″072 7. Nick Heidfeld BMW-Sauber + 1 kör 8. Ralf Schumacher Toyota + 1 kör 9. Felipe Massa Ferrari + 1 kör 10. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Cosw. + 1 kör 11. Jenson Button Honda + 1 kör 12. Christijan Albers Midland-Toyota + 1 kör 13. Scott Speed Toro Rosso-Cosw. + 1 kör 14. Jacques Villeneuve BMW-Sauber + 1 kör 15. Tiago Monteiro Midland-Toyota + 2 kör 16. Franck Montagny Super Aguri + 3 kör 17. Jarno Trulli Toyota + 6 kör 18. Christian Klien Red Bull-Ferrari + 22 kör 19. Nico Rosberg Williams-Cosworth + 27 kör 20. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes + 28 kör 21. Mark Webber Williams-Cosworth + 30 kör 22. Takuma Sato Super Aguri + 32 kör A világbajnokság állása a Monacói GP után: Pilóták: 1. Fernando Alonso 64 pont 2. Michael Schumacher 43 pont 3. Giancarlo Fisichella 27 pont Kimi Räikkönen 27 pont 5. Juan-Pablo Montoya 23 pont 6. Felipe Massa 20 pont 7. Jenson Button 16 pont 8. Rubens Barrichello 13 pont 9. Ralf Schumacher 8 pont Nick Heidfeld 8 pont Konstruktőrök: 1. Renault 91 pont 2. Ferrari 63 pont 3. McLaren-Mercedes 50 pont 4. Honda 29 pont 5. BMW 14 pont 6. Williams 10 pont 7. Toyota 8 pont 8. Red Bull 8 pont
Monaco után Silvertsone-ba költöznek a csapatok. Tavaly Alonso a mclarenes szendvicsben lett második, úgy, hogy Montoya nyerte meg a futamot, Räikkönen harmadik lett. Kérdés, hogy Alonso tudja-e tartani eddigi kitűnő formáját, s hogy a McLaren végre ütőképes autót tesz-e finn világbajnoki aspiránsa alá, hogy ezúttal ő is megmutathassa mire is képes megfelelő autóban?