A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 %-os piaci részesedést ért el Európában (26 országban). Világviszonylatban minden ötödik eladott Citroën gépjármű könnyű haszongépjármű és Európában minden tizedik eladott könnyű haszongépjármű Citroën gépjármű. Az új Jumper forgalomba hozatala újabb ütőkártyát jelent a márkának ezen a téren.
Az új Jumper piaci bevezetésével a Citroën elsődleges célja az előző modellek által tizenkét év alatt elért kereskedelmi sikerek kamatoztatása és újabb piaci részesedések szerzése. Az új Jumper teljesen újragondolt felépítése a térfogat és a hasznos teher szempontjából többféle variáció kialakítását teszi lehetővé. Ennek megfelelően az új Jumper a következőket kínálja:
– szélesebb hasznos térfogat választék: négyféle hosszúságban, háromféle tengelytávval és háromféle magasságban rendelhető.
Ennek köszönhetően az általa kínált hasznos rakodótérfogat 8 m3-től egészen 17 m3-ig terjed, míg korábban max. 14 m3 volt.
– 4 tonnáig terjedő össztömeg: az eddigi max. 3,5 tonnás össztömeg határt túllépve az új Jumper, az adott változattól függően, akár a 4 tonnát is elérheti (ebben az esetben a hasznos teher 2 tonna).
Az új Jumper azon egyedülálló elsőkerékhajtású könnyű haszongépjárművek egyike, amely 3,5 tonnánál nagyobb össztömeget kínál. A megnövelt hasznos terhelési kapacitásnak köszönhetően a Citroënnek egy teljesen új piaci szegmens meghódítására nyílik lehetősége.
– a legkülönfélébb modellek széles választéka, hogy a lehető legjobban megfeleljen a különböző tevékenységet folytató üzemeltetők igényeinek.
A típuscsalád a standard változatokat (lemezelt és üvegezett furgonok), a személyszállító Combikat és a szimpla-, ill. dupla fülkés platós változatokat foglalja magába. Egyéb változatok is léteznek, amelyeket különböző felépítmények felszereléséhez készítenek elő: alváz, alváz + vezetőfülke és padló + vezetőfülke változatok.
Az új Jumper stílusa elsősorban a vezető kényelmét szolgálja, hangsúlyozva a gépjármű funkcionalitását érintő számos előnyt. Ilyenek például a lökhárítóban kialakított fellépők, amelyek nagyban megkönnyítik a szélvédő tisztítását. Ezen túlmenően a vezetőtér ergonómiai kialakításának és kitűnő hangszigetelésének köszönhetően a vezetőfülke a legigényesebb áruszállítók elvárásainak is megfelel. A rendkívül alacsony rakodási küszöbmagasság jelentős mértékben megkönnyíti a rakodótérhez való hozzáférést.
Az új Jumper az egyes változatoknak leginkább megfelelő új dízel motorokkal rendelhető. A motorkínálat háromféle motorból áll: a 2.2 HDi 100 (74 kW/100 LE DIN), a 2.2 HDi 120 (88 kW/120 LE DIN) és a 3.0 HDI 160 (115 kW/157 LE DIN). A felsorolt motortípusokhoz kézi sebességváltók kapcsolódnak. A két utolsó típus hatfokozatú váltóval rendelhető.
Bővült az új Jumper felszereltségi szintje és számos olyan opciót tartalmaz, amely a könnyű haszongépjárművek piacán ritkán fordul elő, mint pl. a hővisszaverő szélvédő, a lámpák automatikus bekapcsolása, vagy a színes kamerával rendelkező tolatóradar.
Az új Jumper rendkívül biztos és precíz menettulajdonságokkal rendelkezik. A szériában kínált ABS és az adott változattól függően opcióként rendelhető ESP tovább növeli a gépjármű biztonságosságát.