A csomagtér ugyan nem a legnagyobb, mindössze 445 liter, de a 159 SW inkább csak stílusában kombi, komolyabb szállítási feladatokra vannak nagyobb, puritánabb kivitelű autók is. Nincs meglepetés az utastérben, kemény, nagyszerű vezethetőséget nyújtó kezelőszervek, sofőrcentrikus műszerfal és igényes anyagok fogadják a beülőket. Teljesítménytől függően első- vagy négykerékhajtással kapható az autó, utóbbi a 3,2 literes V6-os csúcsmodell sajátja. 4660 mm-es hossza megegyezik a limuzinéval, szélessége 1828 mm, magassága 1425 mm, tengelytávja pedig 2700 mm. A topmodell 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 237 km/óra. A motor gombnyomásra indul, az extrák között pedig tempomat, esőérzékelő, automata világítás és első-hátsó parkolóradar is található. Az aktív biztonságról ABS, EBD, VDC menetstabilizáló, kipörgésgátló, fékasszisztens és elindulást segítő dombsegéd funkció gondoskodik, a bajban pedig nyolc légzsák, aktív fejtámlák és nagy szilárdságú karosszéria vigyáz az utasokra. A 140 lóerős, benzines alapmodell Impression felszereltségben – korlátozott ideig – 6 345 000 forintos bevezető áron kapható, míg a minden jóval telepakolt 3,2-es Q4-es Distinctive ára 11 945 000 Ft. 7 245 000 forinttól, a nyolcszelepes 1.9 JTD-vel kezdődik a dízelek sora, a kizárólag Distinctive kivitelben kapható 2,4-es JTD alapára pedig 10 045 000 Ft.
Alfa-induló
by
Autó Motor
2006. Május 16. 00:00