Ugyan a gyár egyelőre nem közölt méretadatokat, a tengelytávhoz képest rövid túlnyúlások, a hosszú motorházfedél, az íves tetővonal és a karosszéria éltörései kiválóan érzékeltetik a modell sportos küldetését. A limuzinhoz viszonyítva legszembetűnőbb designváltozás a vízszintes fényrudakkal megtört LED-es hátsó lámaptest, amely laposabb és szélesebb optikával ruházza fel a traktust.
A lényegesebb újítások persze a lemezek takarásában találhatók – ilyen például a nagy szilárdságú műanyagok és a könnyű blokkszerkezet alkalmazása, amelyeknek köszönhetően ideális, 50:50 százalékos arányú a tengelyenkénti tömegterhelés, a 3-as Coupé pedig mintegy 10 kilogrammal könnyebb a négyajtós testvérmodellnél.
A BMW teljes típuspalettáján az ősszel piacra lépő középkategóriás kupé lesz a kiválasztott, amelynek orrában debütál a 3,0 literes, soros hathengeres, ikerturbós erőforrás. A 35i jelű, közvetlen befecskendezésű benzinmotorhoz két kis tehetetlenségű, úgynevezett soft-turbó kapcsolódik. Ezek alacsony fordulatszám-tartományban
juttatják kellő mennyiségű levegőhöz a hengereket, így 1300 és 5000-es főtengelyfordulat között folyamatosan “él” a 400 newtonméteres nyomatékcsúcs. A 7000-es maximális fordulatszámú egység legnagyobb teljesítménye 306 lóerő. A bevezetéskor ezen erőforrás mellett a 218 lóerőt és 250 Nm-es nyomatékot mozgósító 2,5 literes, soros hathengeres szívómotor (25i) lesz elérhető, a 3,0 literes dízel (30d: 231 LE/500 Nm), valamint a 258-ról 272 lóerősre izmosított, azonos lökettérfogatú benzines szívómotor később csatlakozik a kínálathoz. A négyhengeres alapmotorok (20i és 20d) további “hatásszünet” után állnak munkába a kupéban.