A termékcsalád egy másik típusa a fűtőolaj, a harmadik az üzemanyagok égetése során adott kedvező eredményeket. A mérésekkor mindhárom típusú felhasználásánál jelentősen csökken a károsanyag-kibocsátás, javul az adott berendezés fajlagos energiafelhasználása és nő az élettartama – tájékoztatta lapunkat a terméket forgalmazó Green Plus Magyarország dunántúli területért felelős régióvezetője.
Páli András kiemelte: a katalizátor segítségével az iparvállalatok könynyebben megfelelnek a környezetszennyezés visszaszorítását célzó normáknak. Ez különösen fontos ma, amikor az ismert okokból felértékelődik a szén használata, ráadásul Magyarországon jelentős a fűtőolajjal való áramtermelés is. Kiemelendő, hogy miközben a kiotói egyezmény a gépjárművek károsanyag-kibocsátására nem vonatkozik, a gépjár-művek jelentősen hozzájárulnak a levegő szennyezéséhez. Persze van, aki „csak” munkagépe gyorsítására használja. A nanotechnológiai elven működő terméket 1990-ben fejlesztette ki az amerikai Biofriendly Corporation, a Green Plus azóta világszerte ismertté vált.
Az üzemanyaghoz adagolandó típusát Magyarországon néhány dunaújvárosi, illetve győri töltőállomásnál vásárló benzin- és dízelautó-tulajdonosok használják. Az üzemanyagba keverve kapják, s ettől az nem kerül többe. A forgalmazóknak így is megéri, hiszen a kisebb fogyasztást lehetővé tévő üzemanyaggal jobban magukhoz szoktatják vevőiket. A katalizátorral Páli András tájékoztatása szerint 5–30 százalékkal kisebb fogyasztás, 30–99 százalékkal kisebb emisszió várható, közben a motor nyomatéka 12–20 százalékkal nő. A katalizátor a lerakódó anyagok elégetésével nemcsak a teljesebb égést segíti, de a motor élettartamát is meghosszabbítja. Használatát Texasban törvény írja elő. Van a Green Plusnak lakossági kiszerelése is, de célszerűbb gyárilag keverni az üzemanyaghoz. Erről a forgalmazó több nagy hazai benzinkúthálózat- tulajdonossal tárgyal.