A rangos díjat pénteken Lipcsében, az AMI (Auto Mobil International) kiállításon adták át. Szavazni az AutoScout24 weboldal használói által az újautó-konfigurátorban a leggyakrabban kiválasztott 160 típusra lehetett. Ezt a 160 típust nyolc különböző kategóriába sorolták be: kisautók, kompaktautók, középosztály, felső-középosztály és felsőosztály, egyterűek és kompakt egyterűek, terepjárók, kabriók, sportautók és kupék.
A résztvevők a múlt hét folyamán a www.internetautoaward.de honlapon adhatták le szavazatukat. „Nagyon fontos számunkra felhasználóink véleménye az autókról, ezért az Internetes Autó díjat nem egy prominensekből álló zsűri véleménye alapján, hanem csak és kizárólag az internetezők szavazatai alapján ítéljük meg az érdemeseknek” – mondja a szavazás különlegességéről Markus Hinz, az AutoScout24 Deutschland GmbH ügyvezető-igazgatója.
Az AutoScout24 már 2002-óta osztja ki minden évben az Internetes Autó díjat. Ma már egy-egy szavazás alkalmával több mint félmillió szavazat érkezik, és ezzel a díj Európa legnagyobb internetes közönségdíjává vált az autóiparban, s szilárdan őrzi vezető szerepét.
Az AutoScout24 a Scout24-csoport része, amelynek kínálatát havonta mintegy hatmillió internetező használja.