Mint ismert április 9-én kezdődtek a DTM sorozat versenyei, s ebből az alkalomból alakítottak át kétülésessé az autót, hogy a legfontosabb partnerek, ismert személyiségek is megízlelhessék, milyen belülről a verseny, milyen érzés versenytempóban száguldani. Az Audi hivatásos pilótái pedig a bemutató idejére a világ leggyorsabb taxisofőreinek szerepére vállalkoztak.
Magath mellett a német válogatott kapitánya Michael Ballack, a síugró Sven Hannawald, az úszó Antje Buschschulte és még sok más jól ismert német nagyság is helyet foglalhatott a versenyautóban. Mindössze három másodpercre van szüksége az Audi A4 DTM „versenytaxinak” ahhoz, hogy 100 kilométeres sebességre gyorsuljon. Az utasok szinte belepréselődnek az ülésbe, a rájuk ható erő eléri testsúlyuk kétszeresét is. Hasonló tapasztalatokat az utasok legfeljebb a hullámvasúton szerezhettek korábban.
Az április 9-én indult sorozatban debütált a DTM új kvalifikációs rendszere a „shoot out”, amely még izgalmasabbnak ígérkezik, mint a korábbi „super pole” rendszer, amelyben a 10 leggyorsabb autó vetélkedett a legjobb starthelyekért a mért körök alapján.
A legjobb rajtkockák 3 forduló alapján kerülnek felosztásra: az első 14 perces rész során mind a 20 autó egyszerre rója a köröket, amelyből a 6 leglassabb esik ki először. A második szakasz 10 percig tart, és újabb 6 autó búcsúzik a végén. Az utolsó felvonás során a megmaradt 8 autó küzd az első rajtkockáért egy 7 perces menetben.