Az európai vásárlók ízlésének maximális kielégítése érdekében a Kia tetőtől talpig áttervezte szedánját. Az új Magentis ledobta magáról korábbi konzervatív megjelenését és kívül-belül vadonatúj, dinamikus és választékos megjelenést öltött magára. Az új Magentis a Kia kizárólagos terméke, amelyet önállóan fejlesztett ki és épített meg az új MG alaplemezen. Nincs köze a Hyundai Sonata-hoz, amely más tengelytávot és felfüggesztési rendszert alkalmaz. Az új Magentis és Sonata motorjának és erőátvitelének több eleme azonban közös.
A 4735 mm hosszú új Magentis tökéletesen illeszkedik a Kia törekvéseihez „a meglepetés ereje” koncepciójában. Az elődjénél 70 mm-rel magasabb (1480 mm), 15 mm-rel szélesebb (1805 mm) – eltűntek a régi modell túlnyúló ajtókilincsei – és 5 mm-rel hosszabb új Magentis tengelytávja is 20 mm-rel hosszabb (2720 mm), 25 mm-rel csökkent a most 935 mm-es orr-rész túlnyúlása, és ezáltal befogadóképessége is sokat javult, sokkal tágasabb az utastér, mint az elődmodellben volt, és a csomagtér is nagyobb.
A kiválasztott modelltől függően a vásárlók a következők között választhatnak: két felszereltségi szint (LX és EX), két benzinmotor (2,7 és 2,0 liter) és egy dízelmotor (2,0 liter), kézi vagy automatikus sebességváltó, továbbá a választható kiegészítő felszerelések széles terméksora.
A magyarországi vásárlók számára a Kia, az új Magentis szedánhoz egy dízelmotort, két benzinmotort (mindegyik megfelel az Euro 4 szabványoknak), öt- és hatsebességes kézi sebességváltókat, valamint
ötsebességes automatikus sebességváltót kínál, hogy a modelltől függően, mindenki kiválaszthassa azt az erőátvitelt, amely a legjobban megfelel az igényeinek. A Kia Magentis EX-modellje megrendelhető nagy teljesítményű négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6-os folyamatosan változtatható szelepvezérlésű (CVVT) benzinmotorral. A tiszta alumíniumból készült motor legújabb változata 188 lóerős és 247 Nm nyomatékot ad le 4000-es percenkénti fordulatszámnál.
Vadonatúj a 2,0 literes „Theta” benzinmotor is a Magentis-ben. A CVVT motor 144,5
lóerős, 4250 percenkénti fordulatszámnál 188,8 Nm nyomatékot ad le. A szedánban először megjelenő 2,0 literes CRDi dízelmotor szintén rendelkezésre áll a Magentisben is. A Kia Sportage modellbe szerelt erőforráshoz hasonlóan ez a motor is a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezéses, változtatható geometriájú turbófeltöltővel (VGT) és dízel-részecskeszűrővel (DPF) alapfelszereltségként ellátott motorok második generációjához tartozik. A motor 140 lóerős, 305 Nm nyomaték áll rendelkezésre 1800 és 2500-as fordulatszám között. A 2,0 literes benzinmotor ötsebességes kézi sebességváltóval, a 2,0 literes dízelmotor pedig vadonatúj hatsebességes sebességváltóval van felszerelve.
Az autóipari megfigyelők azt jósolják, hogy a következő néhány évben az eladások a D-kategóriában világméretekben nem változnak, hanem a teljes értékesítés 7 százaléka körül maradnak, bár bizonyos régiókban ez a szegmens zsugorodni fog. Jóllehet a várakozások szerint Európában a 2004. évi 1,54 millió darabról 2010-re 1,48 millióra csökken a kereslet, a Kia eltökélt szándéka, hogy ebben a szegmensben növelje részesedését – az egyes országok piaci feltételeitől függően. Az új
Magentis a várakozások szerint a cég egyik húzómodellje lesz, amellyel növelni fogja piaci részesedését, és vonzó ajánlatot kínál a vevők számára az európai autópiac D-kategóriájában. A Magentis gyártási tervei szerint az éves termelés ez év végére eléri a 61.000 darabot, amelyből 45.000 darab az Amerikai Egyesült Államok, 10.000 darab Európa, 6.000 darab pedig más piacok számára készül. A Kia arra számít, hogy az új Magentis iránt Európán belül az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban lesz a legnagyobb a érdeklődés, a legnagyobb versenytárs pedig a VW Passat, a Ford Mondeo, a Toyota Avensis és a Renault Laguna lesz.
Az alapmodell ára – jelenleg akciósan – 5,8 millió forint.