Az Autocar szerkesztője, Rob Aherne a következő szavakkal méltatta az Opel dinamikus designját: “Formatervezési irányzatával visszatért a sikerpályára az Opel. Nála nincs New Edge design vagy Flame Surfacing, csak egy csapatnyi profi, akiknek több is köszönhető a jelenleg legvonzóbb családi kocsik közül.” A díjat átvevő Bryan Nesbitt, a GM Europe design-igazgatója a következőket mondta: „Nagy megtiszteltetés egy ilyen híres és sikeres autós magazin elismerése. Büszkék vagyunk jelenlegi és jövőbeli modelljeink dinamikus designjára. A magas szintű díj megjutalmazza csapatunk kreativitását és a kivitelezésbe fektetett munkáját.”
Az Opel Antara GTC magabiztos, V-alakú hűtőmaszkjától a hatalmas, 20 colos, polírozott könnyűfém kerekekig minden azt a dinamikát jelzi, amely szétfeszíti a konvencionális határokat. Összhangba hozza a sportkupé és a szabadidő-terepjáró látszólag ellentétes formai elemeit, egyúttal azonban szembe is állítja őket. Jellegzetes a motortető domborítása, az új Zafira által inspirált tetővonal, valamint a lámpák formája, amely félreismerhetetlenül jelzi, hogy az Opel család tagja az új jármű. Számos látvány- és műszaki elemével, illetve a belső tér opeles sokoldalúságával a tanulmányterv kielégíti a gyakorlatias szempontokat is. A csomagtér ajtaját például pantográf-csuklóra függesztették, ezért nyitáskor nemcsak felfelé mozog, hanem előre is. Így nem kell hátralépnie miatta az embernek, kényelmesebb a hozzáférés a poggyászhoz. A két hátsó ülés teljesen összehajtható, miáltal sík padlójú, 2400 litert elérő térfogatú
Az összkerékhajtású Antara GTC koncepcióautó motorházában a négyhengeres 1.9 CDTI motor 212 lóerős biturbo motorja dolgozik. Gyártásra Antara néven, 2006 vége előtt kerül a crossover jellegű jármű.