A SEAT új modellgenerációjának a Leon az a tagja, amely a legjobban jeleníti meg az alapvetően sportos és innovatív formatervezési irányvonalat és egyben megerősíti a SEAT önálló belső értékeit az Audi márkacsoporton belül. A Leon karosszériáját sportos elegancia lengi körül. A fényszórók kifejező formázása, a motorháztető izgalmas vonalvezetése a nagy hűtőmaszkkal együtt jól harmonizál a kerékjáratok környezetének különleges kiképzésével. A kupé formát a hátra lefelé ívelő tetővonal határozza meg, és a hátsó ajtók “kilincs-mentessége” még tovább hangsúlyozza. Az autó dinamikus megjelenését kiemelik az ajtólemezre áthelyezett külső visszapillantó tükrök.
A Leon 2.0 TFSI modellt kizárólag Sport-up kivitelben gyártják, amely komplett csomagként, többek között alapszereltségként tartalmazza a 17” méretű könnyűfém keréktárcsákat 225/45-ös gumiabroncsokat, a sportfelfüggesztést, a sportüléseket és a speciális belső kivitelt. Az új Leon számos fontos aktív biztonsági fejlesztéssel felszerelve érkezik: az új jellemzők többségét a jármű elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) tartalmazza, mint például az elektronikus differenciálzár-funkció (EDL) és a vészfék-asszisztens (EBA), melyek maximális fékerő alkalmazását teszik lehetővé még abban az esetben is, ha a tárcsák már átforrósodtak. A BSW rendszeresen tisztítja és szárítja a féktárcsákat az ablaktörlők bekapcsolását követően. A DSR rendszer kritikus helyzetekben segít a járművet a helyes irányban tartani, a TCS kipörgésgátló pedig most az elektronikus fékerőelosztóval ellátott blokkolásgátló fékrendszert is tartalmazza. Ami a passzív védőeszközöket illeti, az új Leon a SEAT első olyan modellje, amely akár nyolc légzsákkal is elérhető. Ezek közül hat darab (kormány-, és utasoldali-, két-két oldal- és függöny-légzsák) része az alapfelszereltségnek, ennél a SEAT modellnél pedig külön rendelhetők a hátsó oldallégzsákok.
Az új generáció legerősebb motorja
Az új, 185 lóerős (136 kW-os) 2.0 TFSI motor a Leon sorozat legerősebbje. A hatfokozatú váltóhoz csatlakozó új erőforrás legnagyobb nyomatéka 270 Nm, ami az 1800-5000 /perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, és 221 km/h csúcssebesség eléréséhez segíti a Leont. A Leon a 2.0 literes TFSI motorral 7.8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre. Vegyes üzemeltetési körülmények között mért üzemanyag fogyasztása 8.1 liter 100 km-en, CO2 kibocsátása ugyanilyen körülmények között 194 g/km. A négyhengeres, 2.0 literes TFSI közvetlen befecskendezésű motort turbótöltő táplálja levegővel. További jellemzője a folyamatosan változó keresztmetszetű szívórendszer és a belső kipufogógáz-visszavezető rendszer.
Ultra-sportos hang
Az új Leon sportossága nem csak érezhető, hanem hallható is. A motor hangja a modell sportos jellegének azonosító jellemzője. Az új Leonnál a kipufogó hangját SEAT hanggá alakították, amely magas fordulatszámon kiegyenlített, alacsony fordulatszámon telt, öblös hatású. Az eredmény egy olyan akusztikai élmény, amely az autón kívül és belül is egyaránt élvezhető. A sportos hanghatás érzékelhetősége különösen hangsúlyos álló helyzetből induláskor, kis sebességű manőverezés közben, valamint teljes terheléssel kis fordulatszámról indított gyorsításkor és fékezéskor. A kipufogó hangjának erősítése fokozatosan csökken a 2500 ford/perc feletti fordulatszámon történő megszűnéséig, biztosítva, hogy nagy fordulatszámon már ne legyen érzékelhető az autóban ülők számára, hossszú úton ne váljon zavaróvá, s ezáltal semmiképpen se befolyásolja negatív módon az utazási kényelmet.