Az akár nyolc ülőhellyel rendelkező kisbusz a 4MATIC rendszer jóvoltából szélsőséges időjárási és útviszonyok mellett is zavartalanul teljesíti küldetését. Mivel állandó összkerékhajtása 35 : 65 százalék arányban osztja el a motor hajtónyomatékát az első és a hátsó tengely között, fokozottan érvényesülnek a Viano hátsókerékhajtás-koncepciójában rejlő előnyök.
Osztóműve közvetlenül a váltó mellett kapott helyet. Az első tengelyhajtómű helytakarékos kivitelű, soha nem kell benne olajat cserélni, ráadásul az első féltengelyekhez hasonlóan nem igényel semmiféle gondozást vagy karbantartást. Az ESP által felügyelt 4ETS rendszer helyettesíti a differenciálzárakat. A Viano 4MATIC esetében is a Mercedes-Benz M-osztályban és a márka összkerékhajtású személyautóiban már bevált, hatékony 4ETS rendszer garantál akadálytalan előre jutást.
Ha csúszós, laza szerkezetű talajon kipörög egy vagy több kerék, a vezérlés a megfelelő fék működtetésével leállítja azt, és arányosan nagyobb hajtónyomatékot juttat a jól tapadó kerekekre. Ez az automatikus szabályozás három differenciálzár hatásával ér fel. Működését a minden Vianóhoz alapfelszerelésként járó, az összkerékhajtás speciális követelményeihez igazított ESP felügyeli.
A Viano 4MATIC két modellváltozata, a CDI 2.0 (80 kW/109 LE) és a CDI 2.2 (110 kW/150 LE) nagy nyomatékú és erős motorjának köszönhetően terepen sem jön zavarba. A hatsebességes kézi váltó mellett mindkettő kérhető ötfokozatú automatával is. Hajtóműveik gyárilag rendelkeznek részecskeszűrővel, így könnyedén teljesítik az EU 4/III környezetvédelmi normatíva előírásait. A Viano 4MATIC menetteljesítményei és fogyasztása alig tér el a hátsókerékhajtású változatétól. A Viano 2.2 CDI például 14,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, és 177 km/h végsebességet tud elérni. E számadatok, valamint az állandó összkerékhajtás és a méretek tükrében egyáltalán nem mondható soknak a 9,6 literes átlagfogyasztás.
A Viano 4MATIC ugyan nem terepjárónak készült, mégis jól elboldogul úttalan utakon. A kis tengelytávval és rövid túlnyúlásokkal gyártott kivitel esetében 19 fok a rézsűszög, 20/28 fok a be- és kilépőszög (elöl/hátul), valamint elöl csaknem 150, hátul pedig 210 milliméter a szabad magasság. A kisbusz összkerékhajtású változata „hegymászónak” sem utolsó: motortól és felépítménytől függően akár 20 százalékkal jobb mászóképességgel rendelkezik, mint a hátsókerékhajtású modell.
Mivel mindössze 80 kilogramm az összkerékhajtás tömege, a Viano 4MATIC is 2,77 és 2,94 tonna megengedett össztömegű változatban készül. Ezen belül nagyon sokféle kivitelben rendelhető: kétféle tengelytávval, háromfajta hosszúságú karosszériával, Fun, Trend és Ambiente felszereltséggel, valamint Viano MARCO POLO lakóautóként. A CDI 2.0-hez és CDI 2.2-hez egyaránt rendelhető a 4MATIC összkerékhajtás.