Ezen izgalmas projekt eredményeként két teljesen különböző autó kerül a piacra, két olyan kisautó, amelyek belső és külső design-ja teljes mértékben visszaadja az anyamárka identitását.
A két tervezett modell, az új Fiat 500-as, illetve a jelenlegi Ford Ka-t felváltó új autó jelentős szerepet fog játszani mindkét cég európai termékpalettájában. A Fiat és a Ford egyaránt nagy tapasztalatokkal rendelkezik sikeres kisautók fejlesztésében Európában. Az együttműködés eredményeként mind a Fiat, mind a Ford jelentős mértékű előnyre tesz szert a fejlesztési költségek csökkenése, a gyártás, illetve a beszállítói arány gazdaságosabb mértéke révén. Az eredmény nagyobb értéket és jobb minőséget eredményez majd a vásárlók számára, miközben mindkét autó megőrzi saját márkajegyeit. A Ford és a Fiat már közösen dolgozik az új autók kifejlesztésén.
A jelenlegi Fiat Panda platformja lesz az alapja az új autók fejlesztésének, amelyeket a Fiat lengyelországi, Tychy-ben található üzemében fognak gyártani, Ford mérnökök közreműködésével. A gépjárművekbe a Fiat Lengyelországban és Olaszországban gyártott motorjait építik majd.
“A Forddal aláírt stratégiai együttműködési megállapodás újabb mérföldköve az új autók és platformok területén megvalósuló pénzügyi és ipari erőforrás megosztással kapcsolatos célzott szövetségekre irányuló stratégiánknak” jelentette ki Sergio Marchionne, a Fiat Csoport és a Fiat Auto vezérigazgatója.
“Ez összhangban van más sikeres vállalkozásokkal, amelyeket olyan jelentős partnerekkel valósítottunk meg, mint például PSA Peugeot Citroën és a Suzuki, illetve az indiai Tata Motors-szal jelenleg folyó tárgyalásokkal.”
“Ami a Fiatot illeti, az együttműködés a Forddal négy esetben is fontos: az a döntés, hogy az új autókat Tychy-ben gyártják, egyértelmű bizalmi szavazást jelent lengyelországi üzemünk mellett; az új autók kifejlesztése a rendkívül sikeres Fiat Panda platform rugalmasságáról tesz tanúbizonyságot; a szövetség mindkét fél számára egyaránt győztes iparági lehetőséget jelent. Végül, örömmel mondhatom, hogy a nagyon várt jövőbeni Fiat 500-as tovább erősíti majd márkaidentitásunkat, mivel mind a cégünk, mind az iparág történetének egyik ikonja” – tette hozzá Sergio Marchionne.
“Határozott szándékunkban áll a Ford Ka-t egy hasonlóan ikonszerű modellel kicserélni,” – hangsúlyozta John Fleming, a Ford európai elnök-vezérigazgatója. “Ez a gépjármű megőrzi majd az eredeti autó alapvető karaktereit, s magában foglalja majd az új, “kinetikus” design-nyelvünk elemeit.”
Az új autók a 2007-2008-as időszakban kerülnek piacra. A tervezett éves darabszám kb. 240.000 lesz, fele-fele arányban megosztva.